DYSLEKSJA, DYSGRAFIA, DYSKALKULIA

Opublikowano 17 sierpnia 2009 o godzinie 13:20 autor BP Wyszków

DYSLEKSJA, DYSGRAFIA, DYSKALKULIA
Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000 – 2008

Zestawienie bibliograficzne zostało sporządzone w oparciu o wybrane zbiory Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce Filii w Wyszkowie.
Zestawienie podzielone jest na następujące części:
-wydawnictwa zwarte,
-wydawnictwa ciągłe.

Dokumenty drukowane:

Wydawnictwa zwarte


  1. Aby polubić matematykę : zestaw ćwiczeń terapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki / Alicja Małasiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2006
  2. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu : poradnik metodyczny do terapiidzieci dyslektycznych / Krystyna Grabałowska [et al.]. – Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, 2005
  3. Dar dysleksji : dlaczego niektórzy zdolni ludzie nie umieją czytać i jak mogą się nauczyć / Ronald D. Davis, Eldon M. Braun ; przeł. Grażyna Skoczylas. – Poznań : Wydawnictwo Zysk i S-ka, cop. 2001
  4. Diiagnoza dysleksji / red. Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2003
  5. Dlaczego zdolne dzieci nie radzą sobie w szkole : [jak temu przeciwdziałać] / Sylvia B. Rimm; z ang.przeł. Monika Horzowska. – Poznań : Moderski i S-ka, 2003
  6. Dysortografia : uwarunkowania psychologiczne / Izabela Pietras. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008
  7. Dysleksja / Gavin Reid ; tł. Robert Waliś. – Warszawa : Liber, 2005
  8. Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. – Wyd. 1, dodr. – Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2005
  9. Dysleksja : problem znany czy nieznany? / red. Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007
  10. Dysleksja : teoria i praktyka / red. nauk. Gavin Reid, Janice Wearmouth ; przekł. Hanna Kostyło, Piotr Kostyło. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
  11. Dysleksja rozwojowa : perspektywa psychologiczna : praca zbiorowa / pod red. Grażyny Krasowicz-Kupis. – Gdańsk : Harmonia, 2006
  12. Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych / pod red. Marty Bogdanowicz i Marioli Smoleń. – Gdańsk : Harmonia, 2004
  13. Dysleksja w opinii językoznawcy : składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych / Renata Makarewicz. – Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2006
  14. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki: przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno-wyrównawcze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. – Wyd. 7(2008). – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008
  15. Jak pokonać seplenienie : uczymy się wymawiać głoski s-sz : Dyslalia – Dysleksja / Antoni Balejko. – Białystok : [Wydaw. Logopedyczne], 2000
  16. Jak pomóc uczniowi w nauce ortografii : charakterystyka trudności : ćwiczenia profilaktyczne i korekcyjne : ocena umiejętności ortograficznych : poradnik dla nauczycieli i rodziców z elementami terapii pedagogicznej / Zdzisława Saduś. – Opole : Wydaw. Oświatowe „Promyk”, 2003
  17. Jak pomóc uczniowi w nauce ortografii : charakterystyka trudności : ćwiczenia profilaktyczne i korekcyjne : ocena umiejętności ortograficznych : poradnik dla nauczycieli i rodziców z elementami terapii pedagogicznej / Zdzisława Saduś. – Wyd. 2 rozszerz. – Opole : Wydawnictwo Oświatowe Promyk, 2005
  18. Jak przezwyciężać trudności w nauce : praca zbiorowa / pod red. Alicji Giermakowskiej i Anety Jałowieckiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2008
  19. Kiedy mózg pracuje inaczej : ADHD, alkoholizm, autyzm, deja vu, dysleksja, leworęczność, słuch absolutny, pamięć fotograficzna, sezonowe zaburzenie afektywne, synestezja / Allen D. Bragdon, David Gamon; przekł. Liliana Okupniak. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005
  20. Kształcenie umiejętności ortograficznych uczniów z dysleksją / Anna Jurek. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008
  21. Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. – Toruń : Adam Marszałek, [2003]
  22. Praca z uczniem mającym trudności z matematyką : książka pomocnicza dla nauczyciela gimnazjum / Barbara Stryczniewicz. – Opole : „Nowik”, 2004
  23. Ryzyko dysleksji : problem i diagnozowanie / Marta Bogdanowicz ; [współaut. Dorota Kalka, Grzegorz Krzykowski]. – Wyd. 1, dodr. – Gdańsk : Harmonia, 2002
  24. Ryzyko dysleksji : problem i diagnozowanie : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas 0 i 1 / Marta Bogdanowicz ; [współaut. Dorota Kalka, Grzegorz Krzykowski]. – Wyd. 5 przejrz. i uzup. – Gdańsk : Harmonia, 2005
  25. Sprawdź jak mówię i wymawiam : kwestionariusz obrazkowy do badania i oceny rozwoju mowy i wymowy : dyslalia, dysleksja / Antoni Balejko. –   Białystok : [Wydawnictwo Logopedyczne], 2003.
  26. Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły / Jolanta Dyrda. – Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2003
  27. Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły / Jolanta Dyrda. – Wyd. 2 zm. – Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2004
  28. Trudności w nauce a programy edukacji wczesnoszkolnej / Jolanta Karbowniczek. – Wyd. 2. – Kielce : Wydaw. Akademii Świętokrzyskiej, 2004
  29. Uczeń z dysleksją w szkole : poradnik nie tylko dla polonistów / Marta Bogdanowicz, Anna Adryjanek. – Gdynia : Operon, 2004
  30. Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu : wybrane zagadnienia / Urszula Oszwa (red. nauk.). – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  31. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : Impuls, 2005
  32. Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci w wieku 10-12 lat / Renata Zofia Rutkowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009

Artykuły z czasopism


  1. ABC dysleksji / Anna Jurek.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 5, s. 18-39
  2. Chemia dla dyslektyków / Małgorzata Nodzyńska // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 52-57
  3. Czy dziewięć jest większe od sześciu / Magdalena Pitala // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 61-68
  4. Diagnostyczność Testu Figury Złożonej Reya – Osterrietha w badaniu uczniów z dysleksją rozwojową / Katarzyna Gruszczyńska // Nowiny Psychologiczne. -2004, nr 4, s. 47-62
  5. Diagnoza i ocena w profilaktyce dysleksji / Barbara Bieleń // Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 9, s. 20-25
  6. Diagnoza i terapia dysleksji / Ewa Kozak // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 39-45
  7. Dysgrafia : lepiej zapobiegać niż leczyć / Elżbieta Szymankiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 8, s.44-45
  8. Dysgrafia i dysortografia na lekcjach języków obcych: uwagi praktyczne / Janusz Leśniak // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 5, s. 177-178
  9. Dyskalkulia / Przemysław Bąbel, Ewa Srebro // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s. 13-17
  10. Dyskalkulia / Urszula Oszwa // Remedium. – 2002, nr 2, s. 8-9
  11. Dysleksja : lepiej zapobiegać niż leczyć / Elżbieta Szymankiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 6, s.32-35
  12. Dysleksja a nauczanie języka rosyjskiego / Elżbieta Mazur-Zagórska.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 169-171
  13. Dysleksja a nauczanie języków obcych / Katarzyna Bogdanowicz // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 81-93
  14. Dysleksja a nauczanie języków obcych. Cz. 2 / Katarzyna Bogdanowicz // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 4, s. 111-122
  15. Dysleksja czyli specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu / Justyna Dobrołowicz // Język Polski w Szkole IV – VI. – 2001/2002, nr 1, s. 7-13
  16. Dysleksja dzieci uzdolnionych muzycznie / Katarzyna Lipińska // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 100-106
  17. Dysleksja i ruch / Kinga B Bulińska.// Życie Szkoły. – 2006, nr 4, s. 38 – 40
  18. Dysleksja jest wszędzie / Ewa Raczyńska.// Poradnik Bibliotekarza. – 2003, nr 6, s. 7-10
  19. Dysleksja jest wszędzie / Ewa Raczyńska.// Poradnik Bibliotekarza. – 2004, nr 11, s. 3-8
  20. Dysleksja jest wszędzie. Co zatem robi twoja biblioteka? / Franciszek Czajkowski // Poradnik Bibliotekarza. – 2002, nr 9, s. 15-17
  21. Dysleksja okiem pedagoga / Paulina Szachniuk-Albowicz.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 42-44
  22. Dysleksja u dzieci / Barbara Kowalińska.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 4, s. 35-37
  23. Dysleksji na ratunek / Urszula Oszwa // Remedium. – 2001, nr 12, s. 8-10
  24. Dyslektycy pod szczególną opieką / Katarzyna Bogdanowicz // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 1, s. 77-85
  25. Dyslektyczne dziecko / Magdalena Krawczonek // Problemy alkoholizmu. – 2006, nr 2, wkładka s. VII-VIII
  26. Dzieci ryzyka dysleksji – problemy diagnozy i terapii / Joanna Sęcińska // Życie Szkoły. – 2005, nr 2, s. 44-56
  27. Dziecko dyslektyczne w klasie szkolnej / Irena Frączak // Nowa Szkoła. – 2003, nr 9, s. 54-55
  28. Głoski, sylaby, zdania – jakie to trudne! / Anna Szkolak.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 2, s. 46-49
  29. Jak pomóc dziecku z dyskalkulią / Magdalena Pitala // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 65-74
  30. Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym / Edyta Gibas // Życie Szkoły. – 2002, nr 7, s. 430-433
  31. Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym? / Elżbieta Łapińska, Mirosława Opalińska // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s. 58-67
  32. Jak pracować z uczniem dyslektycznym w szkole średniej? / Danuta Rajewicz.// Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 55-60
  33. Kiedy szukać pomocy? / Maria Czeszak – Godula // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 45-47
  34. Kilka uwag o postępowaniu z dyslektykami / Ewa Pacut // Życie Szkoły. – 2002, nr 1, s. 41-42
  35. Kilka wskazówek do pracy z dylektykami / Irena Frączak // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 1, s. 68-70
  36. Metody pracy z dysleksją / Urszula Oszwa // Remedium. – 2001, nr 11, s. 10-12
  37. Metody treningowe dla dyslektyków // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 1, s. 65-68
  38. Mnemotechniki w terapii dysortografii  / Bogusław Chmurzyński // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 34-39
  39. Moja praca z dzieckiem ryzyka dysleksji / Anna Magdalena Glinka // Życie Szkoły. – 2007, nr 3, s. 38-42
  40. O dysleksji… optymistycznie / Aneta Jałowiecka.// Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 2, s. 29-36
  41. Ocena ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym przez rodziców i jej uwarunkowania / Anna Brzezińska // Edukacja. – 2004, nr 4, s. 39-55
  42. Patomechanizmy dysleksji / Anna Jurek.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 23-45
  43. Poczucie kontroli u osób z dysleksją / Piotr Bentowski // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2004, nr 5, s. 29 – 32
  44. Postawy rodziców wobec trudności dzieci w nauce pisania : propozycja zajęć warsztatowych z rodzicami dzieci dysgraficznych / Małgorzata Kwaśniewska, Justyna Lipiec // Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 2, s. 50-55
  45. Praca z uczniem dyslektycznym / Monika Poświatowska // Matematyka. – 2004, nr 2, s. 94-95
  46. Praca z uczniem dyslektycznym na lekcjach języka obcego / Ewa Brągiel // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 19-25
  47. Profilaktyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Kempisty. – 2006, nr 4, s. 20-21
  48. Ryzyko dysleksji / Magdalena Bocheńska // Życie Szkoły. – 2005, nr 9, s. 41-47
  49. Ryzyko dysleksji / Renata Dickson // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 42-46
  50. Ryzyko dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym według matki, ojca i nauczycielki przedszkola / Anna Brzezińska // Edukacja. – 2004, nr 3, s. 23-35
  51. Ryzyko dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym według nauczycielki / Anna Brzezińska // Edukacja. – 2004, nr 2, s. 64-7
  52. Techniki polisensoryczne w nauczaniu języka obcego uczniów z dysleksją rozwojową na szczeblu gimnazjalnym / Anna Małgorzata Różańska.// Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 5, s. 53-62
  53. Trudności w czytaniu i pisaniu / Barbara Bieleń // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 1, s. 44-46
  54. Trzeci odcinek orzecha / Bożenna Kukier.// Matematyka w Szkole. – 2007, nr 40, s. 5-7
  55. Uczeń dyslektyczny – komputerowa pomoc / Anna Stępień // Edukacja Medialna. – 2003, nr 2, s. 44-46
  56. Uczeń dyslektyczny wobec lektur szkolnych / Marta Kazienko-Szczerbak.// Język Polski w Szkole IV-VI. – 2008/2009, nr 3, s. 33-42
  57. Uczniowie dyslektyczni i ich problemy z opanowaniem języków obcych / Mirosława Dudek // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 3, s. 156-158
  58. W czepku urodzona, czyli portret szczęśliwej dyslektyczki / Katarzyna Bogdanowicz // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 71-79
  59. W japońskiej szkole w Warszawie – lekcje języka japońskiego i dysleksja? / Dorota Rospierska.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2007, nr 2, s. 31-38
  60. Wykorzystanie sztuki w terapii dzieci dyslektycznych / Dorota Lewandowska // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2002, nr 5, s. 38-40
  61. Znaczenie diagnozy / Bożenna Odowska-Szlachcic.// Życie Szkoły. – 2007, nr 7, s. 44-49
файли cookie та політика конфіденційності

Веб-сайт використовує файли cookie для цілей, необхідних для правильної роботи сайту, налаштування сайту під індивідуальні переваги користувача та статистику. Відключення зберігання файлів cookie можливо в налаштуваннях кожного веб-браузера, так що ніяка інформація не буде збиратися. Якщо ви не згодні зберігати інформацію в файлах cookie, вам слід покинути сайт.

Виберіть файли cookie, які ви приймаєте:
Повернутися