DZIECKO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Opublikowano 30 kwietnia 2014 o godzinie 13:28 autor Edyta Dobek

DZIECKO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki


  1. A ja wcale nie oszukuję! : o kłamstwie i prawdzie / Heike Baum; przeł. z jęz. niem. Magdalena Jałowiec. – Kielce : Jedność, 2005. W   55496, W   55497
  2. Agresja w przedszkolu : poradnik dla rodziców i wychowawców / Gabriele Haug-Schnabel ; [tł. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : „Jedność”, 2001. W   49476, W   54687
  3. Ale ja nie chcę! : o radzeniu sobie z frustracją, zniecierpliwieniem i przekorą / Heike Baum ; przeł. z jęz. niem. Agnieszka Skwara. – Kielce : Jedność, 2005. W   55924
  4. Czy babcia jest w niebie? : o przeżywaniu rozstań i smutku / Heike Baum ; [przekł. z jęz. niem. Magdalena Rykowska]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2006. W   62352
  5. Czy wszystko mi wolno? : znaczenie swobodnych zabaw w przedszkolu / Maria Caiati, Svjetlana Delac, Angelika Muller ; [przeł. z niem. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : „Jedność”, 2003. W   57852, W   57853
  6. Do góry nogami : pomysłowy świat dwulatka i trzylatka : podręcznik dla nauczycieli i rodziców / Dorota Dziedziewicz, Edyta Karwowska ; il. Aleksandra Gajda. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. W   67440
  7. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu: jak świadomie je wychowywać i uczyć / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2012. W   69942
  8. Dynamika rozwoju samodzielności dziecka w wieku przedszkolnym / Kinga Kuszak. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2006. W   60393, W   62320
  9. Dziecięce wyobrażenia świata : zbiór studiów / Barbara Boniecka. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. W   68759
  10. Dziecko i konteksty jego rozwoju / Małgorzata Karwowska-Struczyk. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2007. W   60397
  11. Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu / Barbara Kurowska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2011. W   68631
  12. I nauka i draka czyli jak zadbać o zdrowie przedszkolaka i uczniaka [Druk towarzyszący] / Paweł Zawitkowski oraz Paulina Stobnicka-Stolarska, Dagmara Mieszkis-Święcikowska. – Warszawa : Wydawnictwo Marceli Szpak ; 2010. DVD 1867
  13. Jak moje dziecko może nauczyć się koncentracji : zawiera praktyczne testy / Uta Reimann-Höhn ; [przeł. z jęz. niem. Edyta Brudnik]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2009. W   64148, W   64149
  14. Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? : rozwojowe testy przesiewowe INPP oraz Program Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół / Sally Goddard Blythe ; il. Luca Papp ; tł. Magdalena Macińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. W   70908
  15. Jak rozwijać spostrzegawczość i koncentrację? : zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym / Jutta Blasius ; [przekł. Edyta Panek]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2007. W   62350
  16. Jak wychowywać przedszkolaka : poradnik dla rodziców / Anna Jankowska ; [il. Monika Giełżecka]. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, 2009.   W   66565
  17. Kiedy dzieci są agresywne : jak możemy je zrozumieć i pomóc? : poradnik dla rodziców i wychowawców / Arnd Stein ; tł. Magdalena Jałowiec. – Kielce : Jedność, 2002. W   51674
  18. Kiedy dzieci są agresywne : jak możemy je zrozumieć i pomóc? : poradnik dla rodziców i wychowawców / Arnd Stein ; tł. Magdalena Jałowiec. – Wyd. 4. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2006. W   62368
  19. Komunikacja, edukacja, społeczeństwo : o dyskursie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Jolanta Rzeźnicka-Krupa ; [Uniwersytet Gdański]. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2007. W   60890
  20. Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu / Małgorzata Sławińska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2010. W   67560, W   67668
  21. Kot zdejmuje buty : propozycje zabaw wspierających spokój i koncentrację / Ingrid Biermann ; [przekł. Edyta Panek]. – Kielce : Jedność, 2006. W   60379
  22. Literackie inspiracje w rozwoju przedszkolaka / Alicja Ungeheuer-Gołąb. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012. W   69598
  23. Małe dzieci – duży kłopot? : właściwe rozpoznawanie problemów u dzieci w wieku od 3 do 6 lat : poradnik dla rodziców i wychowawców / Sabine Laerum ; tł. Magdalena Jałowiec-Sawicka. – Kielce : Jedność, 2006. W   57571
  24. O pomyślny start szkolny dziecka / pod red. Sabiny Guz, Iwony Zwierzchowskiej ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie. – Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2010. W   69577
  25. O wychowaniu przedszkolaka / Beata Nadolna. – Poznań : Drukarnia i Księgarnia Świętego Wojciecha. Wydawnictwo Święty Wojciech, cop. 2009.  W   64278
  26. Prozodia mowy w percepcji dzieci / Marta Wysocka ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zaklad Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012. W   70026
  27. Przedszkolaki : co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien / Monika Biała. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008. W   65042
  28. Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka / pod red. Teresy Parczewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. W   68020, W   68791
  29. Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Litwińska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Katedra Psychologii Wychowawczej i Rodziny. – Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych, 2008. W   64601
  30. Rosnę radośnie : zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach oraz oddziałach przedszkolnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013. W   71012
  31. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym : wybrane konteksty / Magdalena Grochowalska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. W   66228, W   66322
  32. Rozwój dziecka w przedszkolu : stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych / Iwona Sikorska. – Kraków : Wydawnictwo UJ, 2010.   W   67601
  33. Stymulowanie zdolności twórczych dziecka : weryfikacja techniki obrazków dynamicznych / Elżbieta Płóciennik. – Łódź : Wydawnictwo UŁ, 2010. W   69253
  34. Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata / Danuta Waloszek. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. W   67148
  35. Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej / Agnieszka Lasota. – Kraków : Impuls, 2010.  W   67715
  36. Trzylatek w przedszkolu : gotowość dziecka trzyletniego do podjęcia edukacji przedszkolnej / Anna Klim-Klimaszewska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010. W   68264
  37. Wiek przedszkolny : rozwój i zaburzenia / Lidia Marszałek. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2008. W   64609
  38. Witamy w przedszkolu : wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego / Anna Klim-Klimaszewska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010.   W   67719

Artykuły z czasopism


  1. Adaptacja do przedszkola / Marta Litkowicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 7, s. 48-50
  2. Adaptacja dwulatków do przedszkola / Anna Mikler-Chwastek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 5, s. 60-65
  3. Adaptacja dziecka 5-letniego do przedszkola / Aneta Buczkowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 52-54
  4. Adaptacja dziecka czy rodziców do przedszkola? / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 42-44
  5. Adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego / Anna Izabela Brzezińska, Magdalena Czub, Natalia Ożadowicz.// Edukacja. – 2012, nr 4, s. 5-21
  6. Aktywność zabawowa w wieku przedszkolnym / Natalia Ożadowicz, Małgorzata Rękosiewicz.// Remedium. – 2011, nr 6, s. 4-5
  7. Arkusz diagnostyczny wybranych wskaźników uzdolnień artystycznych – teatralnych, plastycznych i muzycznych.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 29
  8. Arkusz obserwacji dziecka pod kątem zachowań ze spektrum autyzmu.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 27-28
  9. Arkusz obserwacji rozwoju dziecka przedszkolnego – propozycja do diagnozowania wybranej umiejętności / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 24-25
  10. Arkusz obserwacji rozwoju społecznego dziecka (zachowania oczekiwane w wieku 4 lat) / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 28
  11. Arkusz obserwacji umiejętności dziecka między 2. a 3. rokiem życia / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 26-27
  12. Autoagresja. Gdy dziecko kieruje gniew na siebie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 48-51
  13. Bezpieczeństwo psychiczne dzieci jako obowiązek przedszkola / Małgorzata Szmidt.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 12 (37), s. 49-51
  14. Bicie, przezywanie, plucie. Oswoić agresywne dziecko / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 54-58
  15. Budowanie relacji sześciolatka z dorosłymi / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 3, s. 52-55
  16. Budowanie strategii pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania – opis metody na konkretnym przykładzie / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 26
  17. Co trzeba wiedzieć o małym przedszkolaku / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 22-24
  18. Co umieją sześciolatki / Radosław Kaczan, Piotr Rycielski.// Psychologia w Szkole. – 2013, nr 5, s. 43-48
  19. Czego boją się przedszkolaki? Wykaz najczęstszych lęków / Magdalena Alenowicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12 (14), s. 27
  20. Czy potrzebny jest program adaptacyjny? / Małgorzata Piotrowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 11-13
  21. Czym rodzice straszą dzieci? / Małgorzata Maria Zieziulewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 51-53
  22. Ćwiczenia uruchamiające i stymulujące myślenie twórcze / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 30-31
  23. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 346-357
  24. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym – model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz. 1 / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna 2011, nr 1, s. 15-31
  25. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 2, Dzieci trzy- i czteroletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 102-112
  26. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 3, Dzieci pięcio- i sześcioletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 197-208
  27. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 4, Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 271-282
  28. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 5, Dzieci pięcio- i sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 5, s. 337-348
  29. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 6, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2012, nr 1, s. 8-22
  30. Diagnoza przedszkolna – klucz do nauki w klasie pierwszej / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 4-9
  31. Dlaczego dziecko płacze za mamą? / Dagmara Kaczmarska [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 8, s. 28-31
  32. Dlaczego przedszkolakom potrzebna jest wiedza o umyśle? / Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 8, s. 5-9
  33. Dziecięce lęki – normalna reakcja czy zaburzenie? / Magdalena Alenowicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12 (14), s. 48-50
  34. Dziecko u progu edukacji przedszkolnej / Iwona Konopka, Lidia Pielaszek.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, dod. Przed Szkołą, s. 7-12
  35. Dziewczynka z zapałkami, czyli jak mówić dzieciom o śmierci / Elżbieta Gajewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1996, nr 9, s. 543-546
  36. Emocje sześciolatka / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 50-53
  37. Formularz do zapisu obserwacji oraz wyników eksperymentów badających lateralizację – przykładowy arkusz obserwacji / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 31
  38. Głos psychologa dziecięcego w sprawie edukacji szkolnej 6-latka / Ewa Czownicka.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, s. 44-46
  39. Grupy zabawowe / Paulina Gołaska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 7, s. 12-18
  40. Jak określić profil inteligencji przedszkolaka? / Małgorzata Suświłło.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 46-51
  41. Jak pomóc dziecku o zaburzonym przebiegu rozwoju / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 46-48
  42. Jak pomóc dziecku radzić sobie z różnymi stanami emocjonalnymi – wskazówki dla rodziców i nauczycieli / Elżbieta Korczewska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 37-40
  43. Jak pomóc dziecku w dobrym starcie do szkoły? / Bożena Janiszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 9, s. 18-25
  44. Jak pracować z nieśmiałym dzieckiem? / Justyna Mielnik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 5-9
  45. Jak radzić sobie z agresywnymi zachowaniami przedszkolaka? : studium przypadku 5-letniego Olka / Krystyna Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 9, s. 62-64
  46. Jak rozpoznać dziecko niedostosowane społecznie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 41-45
  47. Jak rozpoznawać twórcze dzieci w przedszkolu? / Jolanta Bukowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 5, s. 274-276
  48. Jak wspierać emocjonalny rozwój dziecka w przedszkolu? Wskazówki dla nauczycieli / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 26
  49. Jak wspierać rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym? Wskazówki dla rodziców / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 27
  50. Jak wspomagać rozwój motoryczny dziecka sześcioletniego? / Katarzyna Nadrowska.// Życie Szkoły. – 2011, nr 8, s. 48-56
  51. Jak zapewnić trzylatkowi dobry start w przedszkolu? / Aleksandra Batura, Maja Chyża, Katarzyna Pyrgiel.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 51-55
  52. Kiedy ciało nie słucha malucha / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 20-22
  53. Kiedy do psychologa? / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 53-56
  54. Kiedy dziecko kłamie… / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 1 (15), s. 46-48
  55. Kiedy słowa w poprzek stają / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 42-46
  56. Kompetencje dzieci w rozmowie z dorosłym i rówieśnikiem / Kinga Kuszak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 5-10
  57. Kompetencje poznawcze pięciolatków / Jolanta Andrzejewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 5-12
  58. Komunikacja z sześciolatkiem – jak mówić, żeby nas słuchał / Ewa Nowak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 48-49
  59. Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych / Beata Dziewięcka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 32-36
  60. Kształcenie wyobraźni / Katarzyna Kret.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 8, s. 471-472
  61. Kształtowanie gotowości dziecka do szkoły / Klaudia Paszkiewicz [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 50-53
  62. Kształtowanie kompetencji społecznych u przedszkolaków / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 6-9
  63. Kształtowanie prawidłowych zachowań dzieci / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 50-55
  64. Kształtowanie typów i cech osobowości dzieci w wieku przedszkolnym / Iwona Paruszewska.// Edukacja i Dialog. – 2011, nr 1, s. 48-55
  65. Kształtowanie wrażliwości estetycznej / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 6-11
  66. Kwestionariusz nieśmiałości u dziecka w starszej grupie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 28
  67. Lewa, a może prawa? Wybór ręki „piszącej” / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 48-53
  68. Lista kontrolna cech rozwojowych dziecka 5- i 6-letniego / opracowała Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 12 (37), s. 40-41
  69. Logorytmika w rozwoju przedszkolaka / Katarzyna Sadowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 7, s. 19-23
  70. Małe dziecko wobec przyspieszenia cywilizacyjnego / Maria Bielecka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 5-10
  71. Mechanizmy zmian rozwojowych na początku wieku przedszkolnego a proces edukacji dzieci / Sławomir Jabłoński.// Edukacja. – 2007, nr 1, s. 102-119
  72. Metoda projektów a zachowania dzieci biernych / Krystyna Lubomirska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 10, s. 4-9
  73. Metoda projektów w pracy z dzieckiem społecznie biernym / Krystyna Lubomirska.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 1, s. 155-173
  74. Możliwości i potrzeby dzieci / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 56-58
  75. „Nie bij…” Przemoc fizyczna wobec dziecka w rodzinie / Magdalena Żyła.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 54-56
  76. Nieproszony gość czyli agresja wśród przedszkolaków / Lucyna Pacan.// Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 40-43
  77. Normy wiekowe rozwoju fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym / opracował P. Wiliński na bazie pracy projektowej K. Mielczarek i E. Matkowskiej.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 26-27
  78. O budowaniu klimatu współpracy sprzyjającej wszechstronnemu rozwojowi dziecka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 16-19
  79. potrzebie bezpieczeństwa psychicznego dziecka i jego znaczeniu w kształtowaniu się charakteru człowieka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 4-9
  80. Organizowanie czasu i przestrzeni kilkulatka / Dagmara Kaczmarska, Natalia Zamęcka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 42-47
  81. Orientacja przestrzenna – propozycje ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Warzkiewicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 1 (25), s. 24
  82. Percepcja słuchowa u dzieci w wieku przedszkolnym — raport z badań / Irena Polewczyk.// Chowanna. – 2012, T. 2, s. 361-370
  83. Po co przedszkole? / Agnieszka Wojas [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 1, s. 53-54
  84. Podsumowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 6-11
  85. Pokonać lęki trzylatków / Beata Szurowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 7, s. 16-21
  86. Pomagamy przekroczyć próg przedszkola / Pelagia Cyrulik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 6, s. 47-48
  87. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci o zaburzonym przebiegu rozwoju / Piotr Wiliński.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 58-60
  88. Pomocna dłoń dla dziecka przewlekle chorego / Ewa Góralczyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 48-52
  89. Pomóżmy mu stać się przedszkolakiem! / Beata Musielak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 59-61
  90. Poskromić nieśmiałość! / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 42-44
  91. Postaw na kreatywność! / Natalia Minge, Krzysztof Minge.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 52-54
  92. Praca kompensacyjno – wyrównawcza / Beata Musielak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 46-49
  93. Praca przedszkolaka, czyli poważnie o zabawie / Karolina Idkowiak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 3, s. 14-19
  94. Problemy z komunikacją / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 50-54
  95. Procedura dotycząca zdrowych i bezpiecznych warunków przebywania dzieci w przedszkolu / Aneta Buczkowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 30-32
  96. Profilaktyka agresji w wieku przedszkolnym / Beata Tomasik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 2, s. 27-28
  97. Profilaktyka logopedyczna / Aneta Romanowska, Katarzyna Kruszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 42-45
  98. Program profilaktyki w przedszkolu publicznym / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 16-18
  99. Program wychowawczy przedszkola a program wychowania przedszkolnego / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 16-18
  100. Programy profilaktyczne w przedszkolu i szkole : założenia a rzeczywistość / Kinga Kuszak.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 10/11, s. 3-10
  101. Projekt edukacyjny „Zdrowo i bezpiecznie” / opracowała Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 2 (39), s. 32-37
  102. Przedszkolak na start : jak dobrze zacząć? / Aleksandra Batura, Maja Chyża, Katarzyna Pyrgiel.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 6, s. 46-49
  103. Przedszkolak z rozszczepem wargi i podniebienia / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 50-53
  104. Przykłady łącznego stosowania praktyki pozytywnej, autokreacji i hiperkorekcji / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 24
  105. Psycholog o „trudnych” dzieciach : jak postawa nauczyciela wpływa na funkcjonowanie grupy i dziecka w grupie / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 18-22
  106. Psychologowie o rozwoju dziecka w średnim dzieciństwie / Magdalena Kosno.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 11, s. 56-59
  107. Realizacja treści dotyczących bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 3 (40), s. 22-24
  108. Rola przedszkola i szkoły w adaptacji dziecka / Jadwiga Lubowiecka.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, dod. Przed Szkołą, s. 6-10
  109. Rozpoznawanie uzdolnień plastycznych dzieci / Aleksandra Mosionek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 10, s. 24-28
  110. Rozwijanie wrażliwości przedszkolaków na humor / Jolanta Olkusz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 5, s. 11-17
  111. Rozwój emocjonalny dziecka / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 42-45
  112. Rozwój emocjonalny w wieku przedszkolnym / Agata Szczepaniak, Anna Wasik.// Remedium. – 2011, nr 12, s. 6-7
  113. Rozwój poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym / Justyna Kolasińska, Julia Kurkowska.// Remedium. – 2012, nr 1, s. 4-5
  114. Rozwój społeczny w wieku przedszkolnym / Katarzyna Lewandowska, Dorota Mlejnek, Małgorzata Rękosiewicz.// Remedium. – 2012, nr 4, s. 4-5
  115. Rytm, ruch, recytacja / Sylwia Kustosz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 3, s. 20-22
  116. Sposoby wspierania dziecka z zaburzeniami zachowania przez nauczycieli i rodziców / Maria Małek.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 41-45
  117. Spójna wizja rzeczywistości – zaburzenia integracji sensorycznej / Dorota Pietrzyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 42-47
  118. Sprawność manualna / Ewa Brzozowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 11, s. 16-18
  119. Sześciolatek wchodzi w rolę ucznia / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska, Dominika Szymańska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 6, s. 48-52
  120. Świat wartości sześciolatka / Monika Małota.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 3, s. 141-143
  121. To niebezpieczne wspomnienia, czyli trauma oczami dziecka / Kamila Olga Stępień.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 10 (22), s. 52-54
  122. Trudne zachowania dziecka w grupie. Materiały informacyjne dla nauczycieli / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 26
  123. Trudności w rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym / Daniela Becelewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 46-51
  124. Twórcze zabawy dla przedszkolaków.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 11 (13), s. 25
  125. Twórczość przedszkolaka w teorii i praktyce edukacyjnej / Małgorzata Suświłło.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 3, s. 5-10
  126. Ty zawsze jesteś niegrzeczny! / Agnieszka Wilkanowska-Szczęsna.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 55-57
  127. Usprawnianie motoryki małej / Dorota Pietrzyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 2 (16), s. 30-31
  128. W kuchni przedszkolaka / Elżbieta Rajczykowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 9, s. 67-68
  129. Wpływ filmu na rozwój dziecka / Julia Anastazja Sienkiewicz-Wilowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 11, s. 5-8
  130. Wrażliwość empatyczna dzieci z oddziałów integracyjnych / Ewa Koza.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 9, s. 519-522
  131. Wskazówki logopedyczne / Magdalena Bocheńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 48-49
  132. Wspieranie twórczego rozwoju / Teresa Grąziewicz-Jóźwik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 8, s. 20-23
  133. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Anna Smyk.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 40-41
  134. Wspomaganie wczesnej edukacji w kontekście efektywności instytucji przedszkola, czyli jak mierzyć jakość Skalą Oceny Jakości Środowiska Dziecka w Wieku Przedszkolnym (ECERS-R) / Piotr Gindrich.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 25-28
  135. Wychowawcze zakazy i nakazy / Małgorzata Warzkiewicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 16-17
  136. Zabawa w edukacji emocjonalnej przedszkolaków / Ewa Skwarka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 5, s. 48-53
  137. Zabawy a role związane z płcią u dzieci przedszkolnych / Małgorzata Streb.// Remedium. – 2011, nr 7/8, s. 16-17
  138. Zabawy i ćwiczenia z dziećmi o zaburzonej komunikacji / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 31
  139. Zaburzenia orientacji przestrzennej – zestaw ćwiczeń / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 34-35
  140. Zajęcia uspołeczniające – przykłady.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 32
  141. Zanim nasze dzieci pójdą do szkoły… / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 1 (25), s. 4-8
  142. Zestaw ćwiczeń dla dzieci sprzyjający budowaniu pozytywnego stosunku do samego siebie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 33
  143. Zjawiska konfliktowe wśród dzieci przedszkolnych. Cz. 1 / Małgorzata Cywińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 7, s. 493-498
  144. Zjawiska konfliktowe wśród dzieci. Cz. 2 / Małgorzata Cywińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 8, s. 569-573
  145. Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju dzieci w świetle badań / Małgorzata Żytko.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 15-19
  146. Znaczenie wybranych sposobów oddziaływań wychowawczych dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym / Blanka Poćwiardowska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 6, s. 15-20
  147. Żegnaj smutku u maluszków / Danuta Krawczyk.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 7, s. 432-433
файли cookie та політика конфіденційності

Веб-сайт використовує файли cookie для цілей, необхідних для правильної роботи сайту, налаштування сайту під індивідуальні переваги користувача та статистику. Відключення зберігання файлів cookie можливо в налаштуваннях кожного веб-браузера, так що ніяка інформація не буде збиратися. Якщо ви не згодні зберігати інформацію в файлах cookie, вам слід покинути сайт.

Виберіть файли cookie, які ви приймаєте:
Повернутися