ZABURZENIA MOWY

Opublikowano 5 maja 2014 o godzinie 14:13 autor Edyta Dobek

ZABURZENIA MOWY
Zestawienie bibliograficzne

Książki


  1. AFA-Skala : jak badać mowę dziecka afatycznego? / Anna Paluch, Lucyna Mikosza, Elżbieta Drewniak-Wołosz ; [il. Agata Fuks]. – Kraków : „Impuls”, 2003. W 51862, W56147, W 56148
  2. Afazja a interakcja : TEKST – metaTEKST – konTEKST / Jolanta Panasiuk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012. W 69920
  3. Diagnoza i terapia osób z afazją : holistyczne podejście do chorego : dla studentów medycyny, logopedii, pedagogiki, psychologii i rodzin osób z afazją / pod red. Antoniego Balejko. – Wyd.3. – Białystok : Wydawnictwo Logopedyczne, 2003. W 51867
  4. Diagnoza i terapia osób z afazją : holistyczne podejście do chorego : dla studentów medycyny, logopedii, pedagogiki, psychologii i rodzin osób z afazją / pod red. Antoniego Balejko. – Wyd. 2. – Białystok : Wydawnictwo Logopedyczne Antoni Balejko, 1998. W   50644
  5. Diagnoza logopedyczna : podręcznik akademicki / red. nauk. Ewa Czaplewska, Stanisław Milewski. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.  W   70758
  6. Dysfunkcje integracji sensorycznej : a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku szkolnym / Daria Jodzis. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013. W   70904
  7. Giełkot : studium przypadku / Wanda Kostecka. – Lublin : AWH Antoni Dudek, 2006. W   62285
  8. Jak usuwać wady mowy : porady dla nauczycieli i rodziców / Antoni Balejko. – Wyd. 2 popr. i uzup. – Białystok : [nakł. autora], 1992. W   44887, W   44888 W   44889 W   44890 W   44891
  9. Jąkanie : diagnoza – terapia – program / Mieczysław Chęciek. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007. W   62816
  10. Język, interakcja, zaburzenia mowy : metodologia badań / pod red. Tomasza Woźniaka, Anety Domagały ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. W   64863
  11. Komunikowanie się we współczesnym świecie / pod redakcją Bożydara Kaczmarka i Katarzyny Markiewicz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2003. W   52197
  12. Logopedia : teoria i praktyka / red. Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka. – Wrocław : Agencja Wydawnicza a linea, 2005.  W   55787
  13. Logopedia a specjalne potrzeby edukacyjne w obliczu reformy szkolnej / red. nauk. Wojciech Brejnak, Ewa Wolnicz-Pawłowska. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2011. W   68214
  14. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd. 2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. W   67696
  15. Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej : metoda krakowska / pod red. Jagody Cieszyńskiej, Zdzisławy Orłowskiej-Popek, Marty Korendo. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. W   68064, P   68657
  16. O mowie dziecka : czyli Jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju / Ewa Słodownik-Rycaj. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2000. W   48730, W   48731
  17. Opóźnienia w rozwoju mowy / Tomasz Zaleski. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, 2002. W   52493
  18. Podstawy neurologopedii : podręcznik akademicki / pod red. Tadeusza Gałkowskiego, Elżbiety Szeląg i Grażyny Jastrzębowskiej ; Uniwersytet Opolski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2005. W   56312, W   56313
  19. Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci / Ewa Małgorzata Skorek, Mira Rządzka. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2011.   W   69165
  20. Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Maria Walczowska-Dutka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005. W   57763
  21. SLI – Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego / Laurence B. Leonard ; przekł. Mikołaj Hernik. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006. W   58227, W   60825
  22. Szedł żuczek do szkoły się uczyć : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska, Krystyna Żmuda-Trzebiatowska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 2000. W   2782 br.
  23. Technika komputerowa w audiologii, foniatrii i logopedii / Andrzej Czyżewski, Bożena Kostek, Henryk Skarżyński. – Warszawa : Exit, 2002. W   56451
  24. Wąż syczy pod szumiącym drzewem : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2000.  W   2781 br.
  25. Wspomaganie rozwoju dziecka niesłyszącego : audiofonologia pedagogiczna / Bogdan Szczepankowski. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2009. W   64514, W   65893
  26. Wymowa osób z wadą zgryzu / Lilianna Konopska. – Szczecin : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2006. W   65893
  27. Zaburzenia artykulacji : teoria i praktyka / Anna Sołtys-Chmielowicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. W   62665
  28. Zaburzenia mowy u dzieci : wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne / Elżbieta Stecko. – [Wyd. 2 zm.]. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1994. W   46352, W   46353, P   46351
  29. Zaburzenia mowy u dzieci : wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne / Elżbieta Stecko. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2002. W   52952

Artykuły z czasopism


  1. Afazja: klasyfikacje i językowe objawy w świetle współczesnej wiedzy o strukturze języka / Marzena Stępień, Natalia Siudzińska.// Poradnik Językowy. – 2012, nr 10, s. 33-51
  2. Ćwiczenia do pracy z dziećmi z wadą rozszczepową twarzoczaszki / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 34-35
  3. Diagnoza różnicująca zaburzenia mowy u dzieci z alalią i niepełnosprawnością intelektualną / Raisa Iwanowna Łałajewa ; tł. z jęz. ros. Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 184-191
  4. Dlaczego pomoc logopedy jest tak ważna? / Róża Sobocińska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2008, nr 3, s. 33-34
  5. Dom pełen dźwięków : zabawy logopedyczne / Magdalena Bocheńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 5, s. 37
  6. Dyslalia czy opóźniony rozwój mowy – o trudnościach w określaniu i klasyfikowaniu zaburzeń mowy w okresie przedszkolnym / Kinga Kuszak.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 206-213
  7. Dziecko z mutyzmem wybiórczym na lekcjach języka obcego / Małgorzata Tomczyk-Jadach.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 1, 111-114
  8. Dzień Bezpłatnej Diagnozy Logopedycznej / Anna Błaszczyk-Sadowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 9, s. 54-55
  9. Emocje, które przeszkadzają mówić – cele i strategie pracy w terapii jąkania / Ewa Morawiecka.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 2, s. 21-28
  10. Funkcjonowanie społeczne uczniów z zaburzeniami mowy / Ewa Pałucka.// Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 1, s.75-81
  11. Gdy dziecko nie mówi / Monika Zielińska, Katarzyna Jaroszewska.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 101-108
  12. Gdy dziecko pisze sima i goszyk / Anna Sołtys-Chmielowicz.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s.47-49
  13. Jak zapobiegać wykluczeniu społecznemu osób niemówiących lub z poważnymi zaburzeniami mowy? / Anna Lechowicz.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 74-76
  14. Kiedy słowa w poprzek stają / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 42-46
  15. Logorytmika w rozwoju przedszkolaka / Katarzyna Sadowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 7, s. 19-23
  16. Metoda Tomatisa, czyli stymulacja audio-psycho-lingwistyczna / Teresa Szymańska-Paruszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 2, s. 37-50
  17. Między znaczeniem a formą. Zaburzenia językowe w schizofrenii / Katarzyna Prochwicz.// Studia Psychologiczne. – 2008, T.46, Z. 1, s. 61-72
  18. Mowa z wadą / Urszula Ratajczak.// Charaktery. – 2012, nr 9, s. 70-74
  19. Mów do dziecka tak, jak chcesz, aby ono mówiło do ciebie : wywiad z prof. dr. hab. Tomaszem Woźniakiem, przewodniczącym Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, o wadach wymowy / rozmawiała Marta Górcewicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 10-14
  20. Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego w świetle materiału badawczego / Marlena Kurowska.// Poradnik Językowy. – 2012, nr 10, s. 60-76
  21. Nieszczęsny los jąkały / Wiktoria Najdenowa.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 5, s. 59-63
  22. Nietrwałość postaci fonetycznej, fonologicznej i graficznej wyrazów w afazji ruchowej oraz w niedokształceniu mowy pochodzenia korowego w świetle diagnozy i terapii logopedycznej / Maria Przybysz-Piwko.// Poradnik Językowy. – 2011, nr 9, s. 60-70
  23. Opóźniony rozwój mowy a opóźnienie rozwoju mowy / Danuta Emiluta-Rozya.// Poradnik Językowy. – 2007, nr 8, s. 54-65
  24. Porozmawiaj ze mną : wspomaganie komunikacji dzieci / Agnieszka Majewska, Monika Kwapisiewicz, Ewa Wojna.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 8, s. 63-64
  25. Porozmawiaj ze mną / Monika Zielińska.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 4, s. 129-135
  26. Praca nauczyciela-logopedy z dzieckiem z wadą wymowy / Aldona Feder.// Nauczanie Początkowe. – 1999/2000, nr 2, s. 96-102
  27. Problemy adaptacyjne dzieci z zaburzeniami mowy / Beata Boksa.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 8, s. 41-45
  28. Problemy z komunikacją / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 50-54
  29. Profilaktyka i terapia logopedyczna w Polsce – refleksje w kontekście zmian w zakresie opieki, edukacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Kinga Kuszak.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 1/2, s. 22-27
  30. Profilaktyka logopedyczna / Małgorzata Kubacik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 6, s. 48-49
  31. Przedszkolak z rozszczepem wargi i podniebienia / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 50-53
  32. Rodzic w terapii dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej / Joanna Frąckiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 260-268
  33. Rola badań nad dysfunkcjami mowy we współczesnej lingwistyce / Józef Porayski-Pomsta.// Poradnik Językowy. – 2009, nr 8, s. 5-15
  34. Rola logopedy w terapii dzieci z zaburzeniami karmienia / Barbara Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 95-99
  35. Rozwój języka i mowy u dzieci z zespołem Downa / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 23-35
  36. Słucham, aby słyszeć / Ewa Połujańska, Stanisława Sałamach.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 6, s. 345-347
  37. Specyficzne zaburzenia językowe (SLI) / Mira Prajsner.// Remedium – 2012, nr 10, s. 1-3
  38. Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego (SLI). : Studim przypadku / Monika Biała.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 4, s. 27-39
  39. Społeczny kontekst rozwoju dziecka z zaburzoną mową / Kinga Kuszak.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 92-104
  40. Stan mowy i funkcjonowanie emocjonalno-społeczne osób z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego / Justyna K. Pirttinen.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 2, s. 106-115
  41. Studium przypadku dziecka jąkającego się z wadą rozszczepową twarzy / Agnieszka Wątorek.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 67-79
  42. Terapia logopedyczna a problemy wychowawcze w rodzinie / Róża Sobocińska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 3, s. 25-26
  43. Uwarunkowania zdrowotne sprawności narządów artykulacyjnych / Anna Śliwińska, Teresa Szymańska-Paruszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s.81-92
  44. Wczesna interwencja logopedyczna u noworodków i niemowląt : wybrane zagadnienia / Barbara Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 85-94
  45. Wczesna interwencja logopedyczna zapobiegająca wadom wymowy / Teresa Szymańska-Paruszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 2, s. 35-38
  46. Wczesna profilaktyka logopedyczna / Dorota Skakovska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 5, s. 50-53
  47. Wskazówki dla nauczycieli i rodziców. Ćwiczenia z dziećmi z wadą rozszczepową twarzoczaszki / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 30
  48. Wskazówki logopedyczne / Magdalena Bocheńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 48-49
  49. Wspomaganie rozwoju i edukacji dziecka… / Joanna Tomczyk.// Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 56-60
  50. Wykorzystanie technik obserwacji w diagnozie logopedycznej / Olga Jauer-Niworowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 275-286
  51. Zaburzenia emocjonalne a jąkanie / Maria Żurawska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1997, nr 3, s. 175-176
  52. Zaburzenia komunikacji w autyzmie – podstawowe trudności diagnozy i terapii logopedycznej / Elżbieta Sadowska.// Poradnik Językowy. – 2011, nr 9, s. 36-51
  53. Zaburzenia mowy prowadzą do dramatów w szkole / Renata Szyszka.// Edukacja i Dialog. – 2002, nr 1, s. 29-32
  54. Zaburzenia mowy przyczyną trudności / Renata Szyszka.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 29-30
  55. Zaburzenia mowy u dziecka z dyzartrią typu choroby obwodowego neuronu ruchowego : studium przypadku / Beata Boksa.// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 14-23
  56. Zaburzenia mowy w chorobie Wilsona / Olga Jauer-Niworowska.// Poradnik Językowy. – 2007, nr 8, s. 66-79
  57. Zaburzenie rozwoju językowego a dysleksja / Grażyna Krasowicz-Kupis.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 85-94
  58. Znaczenie procesów integracji sensorycznej w kształtowaniu i rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic.// Rewalidacja. – 2007, nr 2, s. 14-36
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót