WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Opublikowano 23 kwietnia 2016 o godzinie 15:48 autor Edyta Dobek

WCZESNE  WSPOMAGANIE  ROZWOJU  DZIECKA

Zestawienie bibliograficzne
W zestawieniu wykazano książki i artykuły z czasopism dostępne
w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce


Książki


  1. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 3. – Kraków : Impuls, 2005.  Sygnatura: P 55265,  W 59999, W 51355
  2. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2002.  Sygnatura: W 50237, W 49783
  3. Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka : wybrane zagadnienia / Maria Piszczek. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2007. Sygnatura: W 60196, P 60197
  4. Droga do samodzielności : jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży z ograniczeniami sprawności / Anna Izabela Brzezińska [et al.]. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009.  Sygnatura: W 65935
  5. Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. Sygnatura: W 62148,  P 62147
  6. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007. Sygnatura: W 59504, W 63787, W 66107
  7. Dziecko niepełnosprawne ruchowo. Cz. 2, Usprawnianie ruchowe : praca zbiorowa / pod red. Marii Borkowskiej. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. Sygnatura: W 47348
  8. Dziecko ryzyka a wychowanie : elementarz dla rodziców / Elżbieta Maria-Minczakiewicz, Barbara Grzyb, Łukasz Gajewski. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2005. W   57414
  9. Dziecko z trudnościami w rozwoju / Stanisława Mihilewicz (red.). – Kraków : „Impuls” : [„Colonel”], 2001. Sygnatura: W 55165
  10. Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny / pod red. Grażyny Kwaśniewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007.  Sygnatura: P  61668
  11. Jaskiniowcy zagubieni w XXI wieku : praca terapeutyczna z małymi dziećmi / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999. Sygnatura: W 48608, W 57092
  12. Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009. Sygnatura: W 66400, W 66563, W 66564
  13. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. naukowa Joanna Kossewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009.  Sygnatura: W 66406, P 66407
  14. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005. Sygnatura: W 55163
  15. Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce : wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / red. i tł. Ewa Domagała-Zyśk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Katedra Pedagogiki Specjalnej. – Lublin : Wydawnictwo KUL, cop. 2009. Sygnatura: W  64225
  16. Muzyczna zabawa : wspomaganie rozwoju osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym w ramach muzykoterapii grupowej : wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym w formie zajęć ortofoniczno-muzycznych (terapia śpiewem) : repertuar piosenek i propozycje aktywności / Mirosław Zalewski. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2008.  Sygnatura: W 61128
  17. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : „Impuls”, 2002. Sygnatura: W 50681
  18. Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu : model węgierski / Yvonne Csanyi ; tł. [z niem.] Beata Szymańska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. Sygnatura: W 45857, W 45858
  19. Terapia integracji sensorycznej: Z. 1, Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd.2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011. Sygnatura: W  68293
  20. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi / red. Teresa Kaczan, Robert Śmigiel. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2012. Sygnatura: W 70073
  21. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : Impuls, 2006. Sygnatura: W 58715, P 58716
  22. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole : poradnik dla organizatorów działań, dla terapeutów oraz dla rodziców / pod red. Teresy Serafin; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. Sygnatura: W 3329 br., P 3330 br.
  23. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005    Sygnatura: W 3325 br., P 3326 br.
  24. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. Sygnatura: W 3315 br., P 3316 br.
  25. Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupiania uwagi i zapamiętywania : uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne, programy i metodyka / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005. Sygnatura: W 55956,  W 57081, W 57801
  26. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 1 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1997. Sygnatura: W 60356
  27. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 2 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2000. Sygnatura: W 60357
  28. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 3 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2001. Sygnatura: W 60358
  29. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 4 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2002.   Sygnatura: W 60359
  30. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja, psychokorekcja. [T.] 6 / red. Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2004.   Sygnatura: W 58875, W 58876
  31. Wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w różnych formach edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Barłóg. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008. Sygnatura: W 62653, W  63918
  32. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa : teoria i praktyka / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. Sygnatura: W 64511
  33. Wspomaganie rozwoju dziecka niesłyszącego : audiofonologia pedagogiczna / Bogdan Szczepankowski. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2009. Sygnatura: W 64514, W 65893
  34. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym / Danuta Emiluta-Rozya. – Wyd. 3 popr. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2006.  Sygnatura: W 58726
  35. Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Danuty Osik, Anny Wojnarskiej. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2001. Sygnatura: W 51207, P 51208
  36. Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA, 2004.   Sygnatura: W 57802
  37. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw.Szkol. i Pedagog, 2004. Sygnatura: W 48945
  38. Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Ewa Kulczycka. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004. Sygnatura: W 58922
  39. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009. Sygnatura: W 66511, W 66512

Artykuły


  1. Diagnoza autyzmu u małego dziecka – implikacje do pracy w rodzinie / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 24-44
  2. Dokumentowanie przebiegu zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / Grażyna Kowalczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 59-63
  3. Doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania wzrokowego u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Joanna Przybyszewska.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 111-119
  4. Koncepcja wczesnego wspomagania rozwoju w kontekście unijnych wskazań i polskich rozwiązań / Zofia Palak.  // Meritum. – 2009, nr 2, s. 16-21
  5. O czym należy pamiętać konstruując program wspomagania rozwoju dziecka / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 6-18
  6. Postępowanie terapeutyczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z wadą słuchu (wychowanie słuchowe) / Sylwia Ramus.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 53-61
  7. Propozycje ćwiczeń stymulujących rozwój mowy z wykorzystaniem sylab / Joanna Mikulska.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 103-110
  8. Rozwój dziecka od urodzenia do pierwszego roku życia. Cz. 1 / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 102-122
  9. Rozwój dziecka od urodzenia do pierwszego roku życia. Cz. 2 / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 31-62
  10. Skuteczna psychoterapia dwuipółletniej dziewczynki z zablokowanym rozwojem osobowym i prostym opóźnieniem rozwoju mowy / Hanna Olechnowicz, Katarzyna Żadanuk.// Nowiny Psychologiczne. – 2007, nr 4, s. 5-24
  11. Stymulująca funkcja zabawy w przezwyciężaniu trudności i zaburzeń w zachowaniu u dzieci z deficytami w rozwoju / Elżbieta Maria Minczakiewicz.// Rewalidacja. – 2005, nr 1, s. 54-70 Zawiera arkusze zachowania „dziecko w zabawie” i karty badania motoryki artykulacyjnej.
  12. Terapia psychomotoryczna małych dzieci z zaburzeniami i utrudnieniami w rozwoju psychoruchowym w hipoterapii / Małgorzata Brzuchacz.// Szkoła Specjalna. – 2005, nr 4, s. 295-299
  13. W jaki sposób wspierać dziecko z niepełnosprawnością na różnych etapach życia? / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 10-20
  14. Warianty opóźnionego rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku od roku do trzech lat / Alicja Zarin, Marina Jakowlewa.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 258-263
  15. Wczesna interwencja – szansą dla dzieci niepełnosprawnych / Anna Krupa.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2008, nr 1 s. 45-51
  16. Wczesna interwencja : interdyscyplinarność działań wobec dziecka i rodziny / Monika Kastory-Bronowska.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 4-30
  17. Wczesna interwencja logopedyczna u noworodków i niemowląt : wybrane zagadnienia / Barbara Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 85-94
  18. Wczesna interwencja logopedyczna, czyli jak stymulować rozwój mowy małego dziecka. Pierś czy butelka? Karmienie w okresie noworodkowym i niemowlęcym / Marzena Machoś-Nikodem.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 7-15
  19. Wczesna interwencja w kontekście kompleksowej stymulacji rozwoju dziecka / Mirosław Zalewski.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 1/2, dod. Wkładka Metodyczna, nr 1/2, s. I-V
  20. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci / Joanna Berdzik, Marek Pleśniar.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 4, s. 46-48
  21. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł I, Czym jest wczesne wspomaganie / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 46-51
  22. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł II, Diagnoza i metody / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 68-75
  23. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł III, Ustalenia terapeutyczne / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 55-59
  24. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w opinii rodziców / Monika Orzecka.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 29-30
  25. Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi – studium przypadku / Anna Skoczylas.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 77-80
  26. Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka z zespołem Downa : studium przypadku / Anna Skoczylas.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 40-45
  27. Wspomaganie rozwoju / Anna Brzezińska.// Edukacja i Dialog. – 1993, nr 5, s. 26-29
  28. Wspomaganie rozwoju dzieci trzyletnich / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 1-9 wkładka
  29. Wspomaganie rozwoju dzieci trzyletnich / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1998, nr 1- 10 wkładka
  30. Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły / Anna I. Brzezińska, Joanna Matejczuk, Anna Nowotnik.// Edukacja. – 2012, nr 1, s. 7-22
  31. Wspomaganie rozwoju dziecka / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 8, s. 12-17
  32. Wspomaganie rozwoju dziecka / Krystyna Lubomirska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 1, s. 5-9
  33. Wspomaganie rozwoju dziecka / Stella Łapińska.// Edukacja i Dialog. – 1993, nr 9, s. 33-35
  34. Wspomaganie rozwoju dziecka przedszkolnego / Marianna Styczyńska.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 46-48
  35. Wspomaganie rozwoju i edukacji dziecka… / Joanna Tomczyk.// Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 56-60
  36. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.1. : propozycja kształcenia umiejętności: dziecko zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 14-20
  37. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.2. Propozycja kształcenia umiejętności: dziecko mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 14-20
  38. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.3. Propozycja kształcenia umiejętności: dziecko uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 15-21
  39. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.4. Propozycja kształcenia umiejętności: w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach, decyzjach / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 15-21
  40. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Magdalena Rzytka, Adrianna Siebers.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 10, s. 54-58
  41. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Małgorzata Gumińska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 8, s.18-24
  42. Wspomaganie rozwoju mowy muzyką, ruchem i rytmem / Urszula Mirosz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 405-407
  43. Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego trzy- i czterolatków / Marta Bogdanowicz, i inni.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 8, s. 14-19
  44. Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku 0-6 lat – wybrane metody terapeutyczne / Anna Urban, Leszek Szewczyk.// Rewalidacja. – 2006, nr 1, s. 44-50
  45. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną : pierwsze chwile w szkole, pierwszy kontakt z pseudonauką : kinezjologia edukacyjna / Tomasz Witkowski.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 19-40
  46. Wykorzystanie metody Petö w rehabilitacji i edukacji dzieci w wieku od 1 do 3 lat / Monika Nadolska, Ewelina Kapera.// Rewalidacja. – 2005, nr 2, s. 49-64
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return