Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – zestawienie bibliograficzne

  1. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / Robert Kamionowski. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2022, nr 1 (126), s. 40-45
  2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ważnym zadaniem przedszkola / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 11 (86), s. 23-26
  3. Strategie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu / Magdalena Olempska-Wysocka. // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 2, s. 96-103
  4. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku od 3 do 6 lat / Agnieszka Zielińska-Graf. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 2 (59), s. 61-62
  5. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Polsce – korzyści wynikające ze stymulacji psychomotorycznej i rządowego programu za życiem – rozważania empiryczne / Jacek Szmalec. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2021, nr 8, s. 48-65
  6. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls” 2016. W 36287
  7. Wczesne wspomaganie rozwoju jako forma wsparcia dzieci z trudnościami rozwojowymi /Izabela Straszewska. // Wychowawca. – 2020, nr 5, s. 8-9
  8. Wczesne wspomaganie rozwoju jako ważny obowiązek dyrektora / Małgorzata Łoskot. //Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 9 (104), s. 36-39
  9. Znaczenie wczesnej interwencji dla rozwoju dzieci z niepełnosprawnością / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 6, s. 35-40
  10. Dzieci przedwcześnie urodzone : możliwości wsparcia i pomocy / pod redakcją Małgorzaty Wójtowicz-Szefler. – Warszawa : Difin 2018. W 37294
  11. Wspomaganie rozwoju pamięci u dzieci w wieku szkolnym / Marta Molińska. // Remedium. – 2020, nr 2, s. 12-14
  12. Czytanie dla rozwoju : wczesnodziecięca nauka czytania metodą Cudowne Dziecko / Aneta Czerska. – Warszawa : Instytut Rozwoju Małego Dziecka cop. 2016. W 35796  W 36959
  13. Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz. // Wychowawca. – 2015, nr 6, s. 20-21
  14. Neurofizjologiczne usprawnianie dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi / Ilona Misiewicz-Brzozowska, Gabriela Lorens. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 3, s. 73-85
  15. Opinie rodziców na temat jakości współpracy oraz wsparcia uzyskiwanego w procesie terapeutycznym ich dzieci z niepełnosprawnością. Raport z badań / Katarzyna Lichtańska. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2019, nr 2, s. 271-283
  16. Dziecko z niepełnosprawnością ruchową : jak wspomagać rozwój psychoruchowy / red. nauk. Maria Borkowska ; [aut. Maria Borkowska et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2015. W 36931
  17. Układam, piszę, opowiadam : pomoc terapeutyczna do wspomagania rozwoju mowy /Aleksandra Wiśniewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020. W 38527
  18. Nauczyciel przedszkola kontra ORM, czyli opóźniony rozwój mowy / Joanna Czapla. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 4-8
  19. Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka : od noworodka do 6 roku życia / Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne 2015. W 35819
  20. Wczesna interwencja logopedyczna / redakcja naukowa Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2016. W 36135
  21. Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2017. W 38069
  22. Arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 7, s. 60-63
  23. Był sobie papier : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 8, s. 60-63
  24. Rozwój kompetencji nauczyciela wspomagającego ucznia z autyzmem / Anna Zamkowska, Marita Snopek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 95-105
  25. “By zmysły nie prysły” : wspomaganie integracji sensorycznej dziecka / Anna Komar. // Życie Szkoły. – 2020, nr 3/4, s. 67-69
  26. Wczesna terapia surdologopedyczna w aspekcie stymulacji rozwoju dziecka z niepełnosprawnością słuchową : (opis indywidualnego przypadku) / Aneta Maculewicz. // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 4, s. 278-283
  27. Magiczny świat baśni i bajek : metafory i symbole w procesie wspomagania dziecka w rozwoju / Ewa Zawadzka, Anita Rawa-Kochanowska. – Warszawa : Difin 2015. W 35497 W 35438
    W 35384
  28. Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / redakcja naukowa: Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. – Gdańsk : Harmonia Universalis ; [Warszawa] : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej 2020. W 38415
  29. Motoryka mała – jak możemy wspomagać jej rozwój? / Martyna Krasny. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 7, s. 56-58
  30. “By zmysły nie prysły” : wspomaganie integracji sensorycznej dziecka. Cz. 2 / Anna Komar. // Życie Szkoły. – 2020, nr 5, s. 18-19
  31. Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym : wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Karolina Skarbek, Irmina Wrońska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola 2017. W 36459, W 36542
  32. Zestaw ćwiczeń wspomagający terapię opóźnionego rozwoju mowy / Monika Wałaszek. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 41
  33. Zestaw ćwiczeń wspomagający terapię opóźnionego rozwoju mowy / Monika Wałaszek. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 39-40
  34. Zestaw ćwiczeń wspomagający terapię opóźnionego rozwoju mowy / Monika Wałaszek. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 42-44
  35. 35.Zabawy z piłkami jako sposób na wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 11-13
  36. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 10, s. 61-63
  37. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 1, s. 58-60
  38. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 40-42
  39. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 48-50
  40. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 9, s. 56-58
  41. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 1, Rozwój sprawności językowych : podstawowe problemy logopedyczne / redakcja naukowa: Aneta Domagała, Urszula Mirecka. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2021. W 39648
  42. Metody aktywizujące, które wspomagają gotowość szkolną dziecka sześcioletniego. Cz. 1 / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 4, s. 36-41
  43. Arkusz zbiorczy podsumowujący diagnozę wstępną dziecka pięcio-, sześcioletniego w zakresie wspomagania rozwoju intelektualnego wraz z edukacją matematyczną. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 11 (76), s. 41
  44. Uwaga, uwaga! : czyli jak wspomagać koncentrację u przedszkolaka / Dorota Pietrzyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 3, s. 48-51
  45. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2016. W 39340
  46. Krok po Kroku : jak rozwijać mowę dziecka. [Cz. 2], Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 37302
  47. Wczesna diagnoza zaburzeń SI : wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutką SI o istocie oddziaływań na zmysły dziecka / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. przepr. Marta Kaczmarczyk. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 2 (79), s. 10-14
  48. Jak wspierać wysoko wrażliwe dzieci w wieku szkolnym / Marta Molińska. // Remedium. – 2020, nr 11, s. 27-29
  49. Wspomaganie uczniów z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji w edukacji włączającej / Dorota Podgórska-Jachnik. // Edukacja. – 2018, nr 4, s. 8-21
  50. Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu : wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutą SI – o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. Marta Kaczmarczyk. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 6, s. 8-11
  51. Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu : wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutką SI o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. przepr. Marta Kaczmarczyk. // Życie Szkoły. – 2017, nr 6, s. 2-5
  52. Księga wymagającego dziecka : pomocna rodzicom dzieci, które więcej płaczą, trudniej zasypiają, częściej się złoszczą – od narodzin do piątego roku życia / William Sears, Martha Sears ; [tł. Marta Panek]. – Warszawa : Mamania – Grupa Wydawnicza Relacja 2015. W 35368
  53. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przekład Emilia Bochenek. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2017. W 39283
  54. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy / redakcja naukowa Aneta Domagała, Urszula Mirecka. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia 2021. W 39881
  55. Trudności w uczeniu się i zaburzenia zachowania występujące u małych dzieci / pod redakcją Anny Mikler-Chwastek. – Warszawa : Difin 2017. W 36845, W 36710
  56. Kompletny program terapii SAZ : dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności zaawansowanych krok po kroku / Julie Knapp ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2019. W 38241
  57. Emocje komunikacja akceptacja : program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku Przedszkolnym i szkolnym : plecak szczęśliwego ucznia / Agnieszka Lasota, Dominika Jońca M ; [ilustracje: Agnieszka Lasota, Dominika Jońca, Adam Lasota]. – Warszawa : Difin copyright 2021. W 39727
  58. Indywidualizacja pracy z dzieckiem odroczonym od obowiązku szkolnego / Wiesława Mądrowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 7, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 30-33
  59. Piosenki od A do Z : piosenki i zabawy wspomagające naukę literek / Maria Zofia Tomaszewska. – Kraków : CEBP 24.12 [2017]. W 36941
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return