NAUCZANIE DZIECKA NIEWIDOMEGO I NIEDOWIDZĄCEGO

Opublikowano 24 listopada 2014 o godzinie 14:32 autor Edyta Dobek

NAUCZANIE DZIECKA NIEWIDOMEGO I NIEDOWIDZĄCEGO

Zestawienie bibliograficzne książek, artykułów z czasopism i zbiorów audiowizualnych dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki


  1. Dzieci niewidome i słabowidzące / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1996.  W 2416 br.
  2. Nauczanie początkowe dzieci niewidomych / Ewa Bendych, Maria Janik ; [Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej]. – Warszawa : Wydaw. WSPS, 1981. W   27261
  3. Odkrywanie niepełnosprawności wzrokowej w nauczaniu włączającym / Janusz Kirenko, Piotr Gindrich ; Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza im.Wincentego Pola w Lublinie. – Lublin : Wydawnictwo Akademickie Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola, 2007. W   61686
  4. Orientacja przestrzenna w usamodzielnianiu osób niewidomych / pod red. Jadwigi Kuczyńskiej-Kwapisz ; Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2001.  W 70950
  5. Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli realizujących podstawę programową w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum z uczniami niewidomymi i słabo widzącymi /  pod red. Stanisława Jakubowskiego. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001. W 2929 br.
  6. Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą : metoda pracy sekwencjami na lekcjach plastyki / Agnieszka Żabińska. – Warszawa : Difin, 2011.   W 68077
  7. Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005.  W 3321 br., P  3322 br.
  8. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. – Warszawa : MENiS, 2005.  W 3325 br., P 3326 br.
  9. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. W 3315 br., P 3316 br.
  10. Z zagadnień tyflopedagogiki zawodowej / Maria Zięcina ; Instytut Kształcenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego w Warszawie. – Warszawa : IKN, 1979.   W 28728

Artykuły z czasopism


  1. Adaptacja materiałów do nauki czytania i pisania dla dzieci słabo widzących / Kornelia Czerwińska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2007, nr 9, s. 16-21
  2. Adaptacja pomocy tyfloglottodydaktycznych w szkołach integracyjnych / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 163-174
  3. Adaptacja pomocy tyfloglottodydaktycznych w szkołach integracyjnych. Cz. 2 / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 243-251
  4. Bajka o Królewnie Śnieżce – francuski sposób przygotowania niewidomych dzieci do czytania i pisania pismem Braille’a / Małgorzata Paplińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 55-59
  5. Dziecko słabo widzące w szkole integracyjnej na etapie edukacji wczesnoszkolnej : z doświadczeń nauczyciela wspierającego / Ewa Cecka.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.32-36
  6. Eksperyment nauczający w pracy z dzieckiem niewidomym / Kornelia Czerwińska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2008, nr 2, s. 84-104
  7. Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole masowej / Urszula Nadolna.// Życie Szkoły. – 2010, nr 1, s.28-30
  8. Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole ogólnodostępnej / Urszula Nadolna.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 51-54
  9. Komputery i sieci komputerowe jako media wspomagające nauczanie języka angielskiego uczniów niewidomych / Jarosław Wiazowski.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 87-92
  10. Leczenie wad wzroku w przedszkolu / Elżbieta Ardeli.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1996, nr 9, s. 554-556
  11. Międzynarodowa Szkoła Matek na Krymie i Szkoła dla Niewidomych we Lwowie / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 71-73
  12. Możliwości i ograniczenia ucznia niewidomego w nauce języka obcego. Mity i fakty / Małgorzata Jedynak.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 2, s. 71-75
  13. Możliwości wykorzystania grafiki dotykowej w nauczaniu języków obcych – teoria a praktyka / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 323-329
  14. Nauczanie języka angielskiego uczniów z dysfunkcją wzroku oraz niepełnosprawnością intelektualną / Sebastian Krzysztof Romantowski.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 3, s. 223-233
  15. Niewidomi a języki obce, czyli kilka słów o tyfloglottodydaktyce / Tomasz P. Krzeszowski.// Języki Obce w Szkole. 2001, nr 7, s. 5-12
  16. Oddział dzieci niewidomych i słabo widzących / Aleksandra Szlendak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 9, s. 550-552
  17. Projekt „Per linguas mundi ad laborem” – adaptacja pomocy dydaktycznych do nauczania języków obcych uczniów niewidomych i słabo widzących / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 243-251
  18. Razem czy osobno? : integracyjne pomoce dydaktyczne w nauczaniu języków obcych / Bogusław Marek.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 93-102
  19. Scenariusz zajęć w klasie drugiej obejmujący edukację polonistyczną i przyrodniczą z uwzględnieniem dziecka słabo widzącego / Ewa Kowalska, Ewa Cecka.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s.93-96
  20. Specyficzne zagadnienia w nauczaniu polonistycznym dzieci niewidomych / Anna Bloch.// Polonistyka. – 2010, nr 8, s. 54-55
  21. Sposoby nauczania brajla w Polsce i wybranych krajach świata / Małgorzata Paplińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 15-23
  22. Świat bez wzroku : czy uczeń niewidomy to uczeń niepełnosprawny? / Bogusław Marek.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 28-32
  23. Uczeń słabowidzący w szkole / Małgorzata Sobocińska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 11, s. 56-59
  24. Uczeń z deficytami wzroku na lekcji języka obcego / Małgorzata Jedynak.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 2, s. 44-51
  25. Warunki dla słabo widzących w klasie / Beata Błachut.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 15-18
  26. Wpływ rozumienia pojęć przez dzieci niewidome na nauczanie języków obcych / Katarzyna Jaworska-Biskup.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 25-34
  27. Wskazania metodyczne do pracy z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem w warunkach szkoły ogólnodostępnej / Milena Nazarczuk.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s. 214-224
  28. Wybrane problemy nauczania gry na fortepianie dzieci niewidomych / Iwona Głowacka.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 135-146
  29. Zobaczyć świat : projekt pracy z uczniem niewidomym na lekcjach języka polskiego / Aldona Fojkis. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009.
  30. Związek trudności w nauce czytania pisma Braille’a z właściwościami percepcji dotykowej i umiejętnościami fonologicznymi dzieci niewidomych / Anna Wesotowska, Michał J. Gacek.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2013, nr 4, s. 79-93
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return