NIEPOWODZENIA SZKOLNE

Opublikowano 19 września 2010 o godzinie 14:41 autor Edyta Dobek

NIEPOWODZENIA SZKOLNE

Zestawienie bibliograficzne za lata 1994 – 2010

I. KSIĄŻKI


  1. Analiza struktury interakcji w sytuacji rozmowy nauczycieli z rodzicami o problemach szkolnych ucznia / Agnieszka Konieczna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2009. – 398, [1] s. : il. ; 24 cm.
  2. Autonomia czy odłączenie? : rola osoby znaczącej w życiu młodzieży z trudnościami w nauce / Ewa Domagała – Zyśk. – Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego , cop. 2004. – 272, [3] s. : wykr. ; 24 cm
  3. Bariery szkolnej kariery : dlaczego dzieci zdolne mają słabe stopnie? / Sylvia B. Rimm ; przeł. [z ang.] Dorota Ekiert-Grabowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1994. – 388, [4] s. ; 20 cm
  4. Bezbronni : odpad szkolny na wsi / Zbigniew Kwieciński. – Wyd. 2 popr. i rozszerz. – Toruń : „Edytor”, 2002. – 323 s. : il. ; 20 cm.
  5. Bezradność intelektualna w szkole / Grzegorz Sędek. – Warszawa : Wydaw. Instytutu Psychologii , 1995. – 184 s. : wykr. ; 24 cm
  6. Dzieci z trudnościami edukacyjnymi / red. nauk. Ewa Małgorzata Skorek, Mirosława Nyczaj-Drąg ; Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Wydaw. UZ , 2002. – 145 s. : il., nuty ; 24 cm
  7. Dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu / Małgorzata Święcicka. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej , 1997. – 16 s. : 3 faks., 1 rys. ; 15 x 21 cm
  8. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki : przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno-wyrównawcze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. – Wyd. 2 poprawione i uzupełnione. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1994. – 291, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm
  9. Gdy dziecko ma problemy w klasie / Ángel Morales Gómez ; przekł.: Sylwia Mazurkiewicz-Petek. – Kraków : „eSPe”, 2002. – 191, [1] s. ; 20 cm.
  10. Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu : metody diagnozy, wersja werbalna i wersja w systemie językowo-migowym / Małgorzata Kulisiewicz. –  Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1996. – 146, [1] s. : fot. ; 21 cm
  11. Jak dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia z ogólnymi trudnościami w nauce? : materiały pomocnicze dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów : praca zbiorowa / pod red. Barbary Kańtoch ; [oprac. A. Bazylewicz et al.] ; Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. – Katowice : Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” , 2006. – 34 s. ; 21 cm
  12. Jak pomagać dziecku w nauce / Gordon W. Green ; z ang. przeł. Hanna Jankowska. – Warszawa : „Diogenes” : „Świat Książki” , 1997. – 166, [1] s. : rys. ; 21 cm
  13. Jak pomagać dziecku w nauce / Gordon W. Green ; z ang. przeł. Hanna Jankowska. – Warszawa : „Diogenes” : „Świat Książki” , 2000. – 166, [1] s. : il. ; 21 cm
  14. Jak pomóc dziecku się uczyć? : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Dorota Skwark. – Kielce : Wydawnictwo MD Monika Duda , cop. 2008. – 63 s. ; 21 cm
  15. Kłopoty z emocjami dzieci : ścieżki zmiany / Leokadia Wiatrowska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2009. – 247 s. : il. ; 21 cm.
  16. Kreowanie rozwoju dziecka : kinezjologia edukacyjna i inne nowoczesne metody terapeutyczne w praktyce / Izabela Mańkowska. – Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon , 2005. – 208 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm
  17. Matematyka : [praca zbiorowa. Z.1 , Minimum wymagań w klasach IV-VIII szkoły podstawowej / pod red. Barbary Kozioł] ; Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wlkp. – Gorzów Wielkopolski : WOM , 1995. – S. 3-29, [1] : rys. ; 21 cm
  18. Metoda 18 struktur wyrazowych w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu : zeszyt ćwiczeń : struktura 7, 8 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Wyd. 2. -Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , cop. 1998. – 64 s. : 3 il. ; 21 cm
  19. Metoda 18 struktur wyrazowych w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu : zeszyt ćwiczeń : struktura 13, 14 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , cop. 1998. – 64 s. : il. ; 21 cm
  20. Metoda 18 struktur wyrazowych w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu : zeszyt ćwiczeń : struktura 15, 16 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , cop. 1998. – 64 s. : il. ; 21 cm
  21. Metoda 18 struktur wyrazowych w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu : zeszyt ćwiczeń : struktura 17, 18 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , cop. 1998. – 64 s. ; 21 cm
  22. Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją : przewodnik dla nauczyciela / Marta Bogdanowicz, Aleksandra Bućko, Renata Czabaj. – Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon , 2008. – 84 s. : il. ; 29 cm
  23. Mój uczeń przekracza próg szkolny : profilaktyka niepowodzeń szkolnych sześcio- siedmio- i dziewięcio- dziesięciolatków / red. nauk. Jadwiga Kędzierska. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego , cop. 2005. – 179, [3] s. ; 24 cm
  24. „Nie cierpię szkoły!” : jak pomóc dziecku w problemach szkolnych : poradnik dla rodziców / Marie – Claude Beliveau ; z fr. przeł. Janina Dembska. – Warszawa : Klub dla Ciebie – Bauer – Weltbild Media , cop. 2005. – 159, [1] s. ; 20 cm
  25. Niechęć do szkoły : jak pomóc dziecku, które opuszcza lekcje i wagaruje / David Heyne, Stephanie Rollings ; współpr. Neville King i Bruce Tonge ; przekł. Monika Gajdzińska. – Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne , 2008. – 87, [1] s. ; 21 cm
  26. Niedostosowanie społeczne uczniów a niepowodzenia szkolne / Agnieszka Domagała – Kręcioch. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej , 2008. – 194 s. : il. ; 21 cm
  27. Niepowodzenia szkolne : praca zespołowa / pod red. Jana Łyska. – Kraków : „Impuls” , 1998. -192 s. : il. ; 24 cm
  28. Niepowodzenia uczniów w procesie glottodydaktycznym / Krystyna Janaszek. – Szczecin : Wydaw. Naukowe US , 1995. – 193 s. ; 24 cm
  29. Niepowodzenia w nauce : przyczyny, skutki, zapobieganie / Bogumiła Łuczak. – Warszawa : G&P , 2000. – 48 s. : il. ; 24 cm
  30. Niepowodzenia w nauce i ich uwarunkowania / Władysław Szlufik ; wstępem poprzedził Jan Konopnicki ; posłowiem opatrzył Stanisław Podobiński ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie. – Częstochowa : Wydaw. WSP , 1998. – 152, [3] s. ; 21 cm
  31. Pedagogika trudności w uczeniu się / Rolf Werning, Birgit Lütje-Klose ; przekł. Magdalena Wojdak-Piątkowska. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – 216 s. ; 24 cm
  32. Pokonujemy trudności w czytaniu i pisaniu : przegląd metod pracy korekcyjno-kompensacyjnej / Teresa Opolska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej , 1997. – 60 s. ; 21 cm
  33. Poziom osiągnięć szkolnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie gimnazjum a forma organizacyjna kształcenia / Iwona Chrzanowska. – Łódź : Wydaw. UŁ , 2004. – 501 s. : rys., wykr. ; 24 cm
  34. Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu / Teresa Gąsowska, Zofia Pietrzak-Stępkowska. – Wyd. 3 [zm.]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1994. – 367, [1] s. : rys. ; 21 cm
  35. Progi szkolne : praca zbiorowa / pod red. Juliana Radziewicza. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych , 2000. – 130, [1] s. : il. ; 21 cm
  36. Program „Krok za krokiem” : zajęcia terapeutyczno-edukacyjne dla dzieci w wieku 7-12 lat / pod red. Marii Piszczek. – Warszawa : Wydawnictwo „Seventh Sea” , cop. 2006. – 167 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm
  37. Przecież moje dziecko nie jest głupie! : zaburzenia w rozwoju i nauce / Gislind Binder, Richard Michaelis ; z niem. przeł. Ryszard Turczyn. – Warszawa : „Klub dla Ciebie” , 2001. – 246, [2] s. ; 21 cm
  38. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 [osiemnastu] struktur wyrazowych / Ewa Kujawa, Maria Kurzyna. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1994. – 278, [2] s. : il. ; 21 cm
  39. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : książka do ćwiczeń w czytaniu / Ewa Kujawa, Maria Kurzyna. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 56 s. ; 30 cm
  40. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zestawy do ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna ; il. Katarzyna Czerner -Wieczorek]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – [36] s. : rys. kolor. ; 29 cm
  41. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 1], Struktura 1, 2 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. ; 21 cm
  42. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 2], Struktura 3, 4 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. ; 21 cm
  43. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 3], Struktura 5, 6 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. ; 21 cm
  44. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 4], Struktura 7, 8 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. : rys. ; 21 cm
  45. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 5], Struktura 9, 10 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. : 2 rys. ; 21 cm
  46. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 6], Struktura 11, 12 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. : 2 rys. ; 21 cm
  47. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 7], Struktura 13, 14 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. : 2 rys. ; 21 cm
  48. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 8], Struktura 15, 16 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. -Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. : 2 rys. ; 21 cm
  49. Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych : zeszyt ćwiczeń. [Z. 9], Struktura 17, 18 / [aut. Ewa Kujawa, Maria Kurzyna]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. : 1 rys. ; 21 cm
  50. Rodzinne i osobowościowe uwarunkowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny rozwiedzionej / Józefa Brągiel. – Opole : UO , 1994. – 105 s. : rys. ; 24 cm
  51. Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci sześcioletnich wykazujących fragmentaryczne deficyty rozwojowe / Ewa Zwolińska. – Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Wydaw. Uczelniane , 1996. – 116, [1] s. ; 24 cm
  52. Rozwój somatyczny i motoryczny dzieci w okresie osiągania dojrzałości edukacyjnej w świetle patologii szkolno-wychowawczej / Wiesław Skoczylas. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego , 1999. – 98, [2] s. : il. ; 24 cm
  53. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych : diagnoza i terapia / Beata Dyrda. – Kraków : „Impuls” , 2000. – 172, [1] s. : il. ; 23 cm
  54. Szkoła – nauczyciel – uczeń : praca zbiorowa / pod red. Teresy Kukołowicz. – Wyd. 2. – Stalowa Wola : Wydział Nauk Społecznych KUL. Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej. F WNS KUL , 1996. – 60 s. ; 21 cm
  55. Terapia pedagogiczna. T. 1, Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red. naukową Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls , 2005. – 120, [1] s. ; 24 cm
  56. Terapia pedagogiczna. T. 1, Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” , 2007. – 120, [1] s. ; 24 cm
  57. Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” , 2005. – 178, [1] s. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM)
  58. Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” , 2007. – 178, [1] s. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM)
  59. Terapia pedagogiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym : praca zbiorowa / pod red. Marii Burtowy i Andrzeja Twardowskiego ; [Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Kaliszu]. – Kalisz : WOM , 1996. – 144 s. : 1 wykr. ; 21 cm
  60. Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce / red. nauk. Antoni Balejko, Monika Zińczuk ; Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Pedagogiki i Psychologii[!]. Podyplomowe Studium Terapii Pedagogicznej. –  Białystok : Wydawnictwo „Logopeda Radzi” : staraniem Podyplomowego Studium Terapii Pedagogicznej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku , 2006. – 302, [33] s. : il. ; 24 cm
  61. Toruńska Szkoła Terapeutyczna / pod red. Jadwigi Jastrząb. – Toruń : Wydaw. Edukacyjne „Akapit” , 1997. – 240 s., [16] s. fot. kolor. : rys. ; 23 cm
  62. Trudne sytuacje w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej / red. prowadzący Janusz Żmijski. – Warszawa : Wydawnictwo Dr Josef Raabe, 2004. – Pag varia. : il. ; 32 cm.
  63. Trudne sytuacje w szkole podstawowej : poradnik dla dyrektorów i nauczycieli klas IV-VI / red. wyd. podstawowego Agnieszka Kacprzak, Anna Szewczyk. – Warszawa : Raabe Wydawnictwo dr Josef Raabe, 2003. – Pag varia. : il. ; 32 cm.
  64. Trudności w nauce a programy edukacji wczesnoszkolnej / Jolanta Karbowniczek. – Kielce : Wydaw. Akademii Świętokrzyskiej, 2002. – 282, [2] s. : il. ; 21 cm.
  65. Uczeń z dysleksją w szkole : poradnik nie tylko dla polonistów / Marta Bogdanowicz, Anna Adryjanek. – Wyd. 2 zm. – Gdynia : „Operon” , 2005. – 223 s. : il., faks., rys. ; 24 cm
  66. Udział nauczyciela bibliotekarza w pokonywaniu specyficznych trudności uczniów w nauce : II sesja metodyczna, Gdańsk, 3 listopada 2004 r.: materiały sesyjne / [red. Beata Symbor, Zdzisława Woźniak-Lipińska]. – Gdańsk : Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Gdańskiej Macierzy Szkolnej , 2004. – 68 s., [3] k. tabl. : il. ; 30 cm
  67. W kręgu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania / pod red. nauk. Mariana Sinicy i Anety Rudzińskiej-Rogoży ; Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego , 2005. – 169 s. : il. ; 24 cm
  68. Wybrane problemy dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w procesie edukacji : praca zbiorowa / pod red. Kazimierza J. Zabłockiego i Wojciecha Brejnaka. – Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego ; Sandomierz : Wydaw. Diecezjalne, 2004. – 151 s. ; 24 cm
  69. Wyznaczniki gotowości do pomocy uczniom / Barbara Hajduk. – Zielona Góra : Lubuskie Towarzystwo Naukowe , 1995. – 134 s., [5] k. tabl. złoż. ; 20 cm
  70. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w klasach I – III / pod red. Wandy Turewicz ; Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze. – Zielona Góra : ODN, 1996. – 89 s. : 2 fot., rys. ; 21 x 29 cm
  71. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole / Irena Czajkowska, Kazimierz Herda. – Wyd. 5. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , [2002]. – 149, [1] s. : il. ; 24 cm
  72. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole / Irena Czajkowska, Kazimierz Herda. – Wyd. 8. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , [2005]. – 149, [1] s. : rys. ; 24 cm
  73. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole : poradnik dla nauczycieli / Irena Czajkowska, Kazimierz Herda. – [Wyd. 3]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 232 s. : rys. ; 20 cm
  74. Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych : rozpoznawanie i przeciwdziałanie / Beata Dyrda. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” , 2007. – 98, [2] s. : il. ; 24 cm

II. ARTYKUŁY Z CZASOPISM


  1. Badanie lateralizacji u dziecka z trudnościami w nauce / Krystyna Sochacka. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 9, s. 34-36
  2. Bezradność, która może doprowadzić do depresji / Renata Sikora. // Nowa Szkoła. – 2004, nr 6, s. 52-53
  3. Bezrobocie rodziców a osiągnięcia szkolne ich dzieci / Mirosław Szymański. // Edukacja. – 1996, nr 4, s. 85-101
  4. Co robić, aby moje dziecko nie miało trudności w szkole? / Mariola Jankowska. // Życie Szkoły. – 1999, nr 4, s. 259-263
  5. Deficyty rozwojowe i ich wpływ na niepowodzenia szkolne uczniów oraz sposoby ich przezwyciężania / Jadwiga Garlińska. // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN. – 2004, nr 3, s. 30-35
  6. Diagnozowanie trudności w nauce / Łucja Strużyk. // Życie Szkoły. – 2002, nr 10, s. 610-613
  7. Dla kogo trudna matematyka? / Mirosława Dziugieł. // Życie Szkoły. – 2003, nr 7, s. 407-409
  8. Dla kogo trudna matematyka / Elżbieta Kawczyńska. // Życie Szkoły. – 2004, nr 3, s. 49-52
  9. Dominacja prawej półkuli mózgowej a problemy szkolne / Emilia Kosowska-Stępniak. // Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 38-42
  10. Drugoroczność – problem czy wyzwanie? / Zofia Grabowska. // Opieka Wychowanie Terapia. – 2001, nr 2, s. 35-39
  11. Drugoroczność w opinii nauczycieli / Maciej Mularczyk. // Nowa Szkoła. – 1996, nr 6, s. 9-14
  12. Dydaktyczne przyczyny niepowodzeń szkolnych – badania własne / Ewa Durka. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. – 2004, nr 1, s. 167-173
  13. Dyslektyk to znaczy nieprzystosowany? / Bożena Krupa. // Kwartalnik Edukacyjny. – 2005, nr 2, s. 18-27
  14. Działania twórcze jako sposób zapobiegania niepowodzeniom wychowawczym / Bogusława Matwijów. Streszczenie w języku niemieckim. // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Pedagogiczne. – 1996, Z. 25,  s. 31-41
  15. Dzieci nieakceptowane przez grupę rówieśniczą a wyniki w nauce / Andrzej Mamroł. // Prace Uczestników Studium Doktoranckiego. – 2000, [T.] 2,  s. 69-71
  16. Dzieci ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się w starszych klasach szkoły podstawowej / Anna Wojnarska. // Annales Universitatis Mariae Curie- Skłodowska. Sectio J Paedagogia-Psychologia. – 1995, Vol. 8, s. 69-79
  17. Dziecko z trudnościami w czytaniu i pisaniu – leniwe, niezdolne, a może dyslektyk? / Elżbieta Waszkiewicz. // Życie Szkoły. – 1997, nr 1, s. 54-58
  18. Dziecko z trudnościami w nauce : czy można mu pomóc? / Wioletta Barczak. // Życie Szkoły. – 2001, nr 4, s. 206-210
  19. Dziecko z trudnościami w uczeniu się / Bożena Dittfeld. // Nowa Szkoła. – 2006,  nr 2, s. 47-51
  20. Edukacja wczesnoszkolna dzieci o odmiennym rozwoju / Hanna Krauze-Sikorska. // Nauczyciel i Szkoła. – 2002, nr 1/2, s. 158-165
  21. Ekologiczne uwarunkowania trudności w uczeniu się dzieci śląskich / Krystyna Moczia. // Środowisko i Rozwój. – 2004, nr 1, s. 185-200
  22. Formy pomocy dzieciom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Monika Jurewicz.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s. 40-45
  23. Fragmentaryczne deficyty rozwojowe a trudności w nauce czytania i pisania / Zofia Lorenc. // Rocznik Przemyski. – 1999, z. 1, s. 49-56
  24. Gdy z uczniem „coś” się dzieje – problem Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć uczniów zdolnych / Monika Kowalska-Wojtysiak.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 98-105
  25. Indywidualna praca z dzieckiem / Krzysztof Błaszczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 4, s. 48-49
  26. Interakcje nauczyciel – uczeń słaby / Alicja Antas – Gradzińska. // Zeszyty Naukowe, Nauki Humanistyczne / Wyższa Szkoła Rolniczo-Pedagogiczna w Siedlcach. – 1998, Nr 52, s. 173-178
  27. Jak pomóc dzieciom, którym trudno się uczyć? / Elżbieta Wójtowicz. // Życie Szkoły. – 1998, nr 3, s. 183-187
  28. Jak pomóc dziecku / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak. // Życie Szkoły. – 2007, nr 3,  s. 5-10
  29. Jaki wpływ ma środowisko rodzinne na niepowodzenia szkolne uczniów klas młodszych? : (w świetle badań własnych) / Jadwiga Solarz-Rzepka. // Nauczyciel i Szkoła. – 1997, nr 2, s. 53-60
  30. Kiedy uczeń głupio odpowiada – zespól bezradności intelektualnej / Sylwia Bedyńska // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 3-12
  31. Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda. //  Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 46-55
  32. Klasy wyrównawcze formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb. // Wychowanie na co Dzień. – 1995, nr 6, dod. s. I-XII
  33. Komunikowanie się nauczyciela z uczniem w sytuacji niepowodzenia / Henryka Kwiatkowska. Streszczenie w języku angielskim. // Edukacja. – 2002, nr 1, s. 57-66
  34. Konsekwencje parcjalnych deficytów rozwojowych dla kariery szkolnej uczniów / Krystyna Grad. // Wychowanie na co Dzień. – 2004, nr 1/2, s. 36-37
  35. Krótka refleksja na temat rozumienia niepowodzeń szkolnych w Polsce : (w zależności od obowiązującej ideologii społecznej) / Beata Kozieł // Ruch Pedagogiczny. – 2008, nr 1 / 2, s. 79-84
  36. Kryzys uczuć u dzieci : niepowodzenia szkolne i wagary / Elżbieta Januszewska. // Studia Psychologiczne KUL. – 1996, T. 8, s. 267-285
  37. Lateralizacja skrzyżowana a trudności w nauce czytania i pisania / Patrycja  Huget.  // Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. – 2000, T. 53,  s. 113-123
  38. Lęk przed niepowodzeniami na lekcjach geografii / Bożena Wójtowicz. // Geografia w Szkole. – 1997, nr 4, s. 236-238
  39. Między adaptacją a emancypacją : (refleksje inspirowane brytyjskimi próbami przeciwdziałania spadkowi osiągnięć szkolnych uczniów) / Anna Murawska. // Nowa Szkoła. – 1996, nr 7, s. 9-12
  40. Minimalizacja drugoroczności – między teraźniejszością a przyszłością / Anna  Karpińska. // Test. – 1997, nr 2, s. 10-15
  41. Myśli o samobójstwie a osiągnięcia i niepowodzenia w nauce / Maja Urzędowska. // Teraźniejszość Człowiek Edukacja. – 2000, nr 1, s. 119-132
  42. Nadpobudliwość psychoruchowa a trudności szkolne / Celestyna Grzywniak. // Życie Szkoły. – 2000, nr 6, s. 334-338
  43. Nauczanie matematyki a zdolności matematyczne / Kazimierz Kotlarski. Streszczenie w języku angielskim. // Prace Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie. Psychologia. – 2000, Z. 8, s. 77-86
  44. Niektóre przyczyny niepowodzeń szkolnych / Jadwiga Jastrząb. // Wychowanie na co Dzień. – 1995, nr 10/11, dod. s. I-V
  45. Niektóre przyczyny niepowodzeń szkolnych / Kazimierz Misiołek. // Nauczyciel i Szkoła. – 1997, nr 2, s. 61-69
  46. Niektóre przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych / Wacław Wojak. // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 1997, nr 6, s. 20-22
  47. Nieleczona depresja wieku adolescencji a niepowodzenia szkolne / Wiesław Sikorski.// Edukacja. – 2001, nr 3, s. 49-63
  48. Niepowodzenia dydaktyczne a trudności wychowawcze / Małgorzata Ostrowska.// Wychowanie na co Dzień. – 2002, nr 9, s. 19
  49. Niepowodzenia szkolne / Piotr Pary. // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 7, s. 43-45
  50. Niepowodzenia szkolne : jak pracować z uczniami w obszarze dydaktyki? / Ewa Kozak. // Nowa Szkoła. – 2005, nr 3, s. 17-21
  51. Niepowodzenia szkolne : (zestawienie bibliograficzne z lat 1990-1995) / Anna Karpińska. // Nowa Szkoła. – 1997, nr 5, s. 50-52
  52. Niepowodzenia szkolne – problem szkoły czy ucznia? / Jadwiga Jastrząb. // Wychowanie na co Dzień. – 1995, nr 7/9, dod. s. I-VI
  53. Niepowodzenia szkolne a specyficzne trudności w uczeniu się / Magdalena Walawska. // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. – 2004, T. 3, s. 293-302
  54. Niepowodzenia szkolne – jak im zapobiegać i przeciwdziałać? : (w opinii nauczycieli i rodziców z jastrzębskich szkół) / Beata Kozieł.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 5, s. 20-33
  55. Niepowodzenia szkolne studentów / Ewelina Krzymowska.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 34-35
  56. Niepowodzenia szkolne uczniów a funkcjonowanie rodziny / Alicja Kozubska. // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 3, s. 9-14
  57. Niepowodzenia szkolne uczniów reformowanego gimnazjum / Robert Sarnecki.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 7, s. 32-38
  58. Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych – jak na problem powinni spojrzeć wychowawcy / Joanna Cieślikowska. // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 7/8, s. 27-30
  59. Niepowodzenia szkolne w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Nowicka. // Nauczyciel i Szkoła. – 2001, nr 3/4, s. 138-140
  60. Niepowodzenia szkolne w opinii wychowanków domu dziecka / Renata Szczepanik. // Opieka Wychowanie Terapia. – 2000, nr 3, s. 31-36
  61. Niepowodzenia w nauce szkolnej – uwarunkowania i terapia / Waldemar Woźniak, Waldemar Piekarski. // Łódzkie Studia Teologiczne. – 2004, T. 13, s. 337-350
  62. Niepowodzenie szkolne niejedno ma imię / Ewa Sokołowska.// Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 3-13
  63. Niewerbalne trudności w uczeniu się (NLD) a inne zaburzenia / Piotr Gindrich. // Zeszyty Naukowe. Pedagogia / Wyższa Szkoła Umiejętności Pedagogicznych i Zarządzania. – 2003, Nr 3, s. 99-104
  64. O niektórych przyczynach niepowodzeń dydaktycznych nauczycieli i młodzieży szkolnej / Jan Obrębski. // Przysposobienie Obronne, Obrona Cywilna w Szkole. – 1997, nr 5, s. 292-298
  65. O syndromie nieadekwatnych osiągnięć / Justyna Jasiak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 9, s. 34-37
  66. Obraz siebie u uczniów z trudnościami w nauce szkolnej w zależności od płci / Stanisława Tucholska. Streszczenie w języku angielskim. // Psychologia Wychowawcza. – 1998, nr 1, s. 37-43
  67. Odmienność a niepowodzenia szkolne / Anna Karpińska. // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 6, s. 3-6
  68. Osiągnięcia szkolne uczniów a charakter ich stosunków z rodzicami / Wiesław Sikorski. // Opieka Wychowanie  Terapia. – 1996, nr 4, s. 39-44
  69. Osiągnięcia w nauce uczniów w klasach początkowych : (w kontekście diagnoz z okresu poprzedzającego edukację szkolną) / Wiesława Rempel. // Studia Pedagogica Universitatis Stetinensis. – 2001, Nr 2, s. 121-133
  70. Pierwsze trudności szkolne dziecka. Cz. 1 /Wojciech Brejnak.// Przyjaciel Dziecka. – 1997, nr 7-9, s. 18-19
  71. Pierwsze trudności szkolne dziecka. Cz. 2 /Wojciech Brejnak.// Przyjaciel Dziecka. – 1997, nr 10-12, s. 25-26
  72. Płeć a trudności w uczeniu się / Piotr Gindrich. // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. – 2001, T.  21, s. 113-119
  73. Pod górkę do liceum czyli o niebezpieczeństwach sukcesu / Alicja Zięba. // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 1997, nr 7, s. 22-25
  74. Pomoc terapeutyczna dzieciom z trudnościami w nauce / Urszula Maria Pietuch. // Test. – 1997, nr 1, s. 94-95
  75. Pomoc terapeutyczna dzieciom z trudnościami w nauce czytania i pisania : przegląd problemów / Marietta Żubkowska. // Kultura i Edukacja – 2000, nr 1/2, s. 118-124
  76. Powodzenia i niepowodzenia szkolne / Agnieszka Domagała – Kręcioch. // Wychowawca. – 2003, nr 2, s. 5-7
  77. Powodzenia i niepowodzenia szkolne w kontekście badań / Kazimierz Denek. // Wychowanie na co Dzień. – 1998, nr 4/5, s. 15-19
  78. Powodzenia i niepowodzenia w nauce / Zbigniew Piłat. // Życie Szkoły. – 1998, nr 10, s. 610-612
  79. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce na lekcjach historii / Joanna Wojdon. // Edukacja Humanistyczna (Zielona Góra). – 2002. T. 2, s. 129-136
  80. „Prawomózgowcy” – uczniowie „upośledzeni”? / Emilia Kosowska-Stępniak. // Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 42-46
  81. Problemy dzieci dyslektycznych z nauką języka obcego : (na przykładzie języka angielskiego) / Ewa Krzyczmonik. // Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 46-55
  82. Problemy wychowawczo-dydaktyczne wychowanka ośrodka szkolno-wychowawczego dla dzieci niewidomych we Wrocławiu / Mirosław Kremer. // Szkoła Specjalna. – 1995, nr 5, s. 296-300
  83. Problemy z nauką i szkołą / Martyna Kicińska, Ewa Klause – Jaworska. // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2001, nr 7, s. 39-46
  84. Program terapeutyczny „magic circle” jako forma podnoszenia umiejętności społecznych uczniów z niepełnosprawnością i zagrożonych niepowodzeniem szkolnym / Ewa Domagała -Zyśk. // Szkoła Specjalna. – 2005, nr 1, s. 58-62
  85. Program wspierania zaniedbanych uczniów / Anetta Borkowska // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 24-29
  86. Przeciw nierówności : jak uchronić dzieci przed trudnościami szkolnymi? / Maria Gładyszewska // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 125-134
  87. Przezwyciężanie niepowodzeń szkolnych / Krystyna Handke. // Wychowawca. – 2003, nr 2, s. 14-15
  88. Przyczyny niepowodzeń / Kazimierz Denek // Edukacja i Dialog. – 1998, nr 4/5, s. 16-20
  89. Przyczyny niepowodzeń szkolnych / Renata Błanik. // Życie Szkoły. – 1999, nr 1, s. 11-12
  90. Przyczyny niepowodzeń szkolnych dzieci w młodszym wieku szkolnym / oprac. Joanna Baranek, Mariola Piechurska, Katarzyna Kosmala. // Zeszyty Formacji Katechetów. – 2006, nr 3, s. 44-46
  91. Przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów szkoły ponadpodstawowej / Irena Bąkowska. // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 5, s. 21-25
  92. Przyczyny powodzeń i niepowodzeń szkolnych z techniki i informatyki w szkole podstawowej. Cz. 1 / Barbara Lis. // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2003, nr 4, s. 5-7
  93. Przyczyny powodzeń i niepowodzeń szkolnych z techniki i informatyki w szkole podstawowej. Cz. 2 / Barbara Lis. // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2003, nr 5, s. 5-6
  94. Przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych uczniów w liceum ogólnokształcącym / Renata Mikulska, Joanna Ossowska. // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 3, s. 12-14
  95. Przyczyny trudności szkolnych dziecka a postępowanie korekcyjno-kompensacyjne / Magdalena Krawczonek. // Dyrektor Szkoły. – 2003, nr 5, s. 31-33
  96. Przyczyny trudności w uczeniu się u dzieci w młodszym wieku szkolnym / Joanna Wikłacz. // Piotrkowskie Studia Pedagogiczne . – 2001, T. 8,  s. 41-50
  97. Przystosowanie do szkoły uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna / Anna Wojnarska, Aneta Wojtasiewicz. // Auxilium Socjale. – 1997, nr 3/4, s. 185-194
  98. Relacje z rodzicami a osiągnięcia szkolne młodzieży gimnazjalnej / Ewa Domagała – Zyśk. // Roczniki Nauk Społecznych. – 2004, T. 32, z. 2, s. 83-94
  99. Renesans niepowodzeń edukacyjnych – kierunki i powody naukowej eksploracji / Anna Karpińska.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 7, s. 4-13
  100. Rodzaje i przyczyny niepowodzeń szkolnych / Elżbieta Wojda.// Edukacja i Dialog. – 2001, nr 9/10, s. 71-76
  101. Rodzina współczesna w dobie przemian i jej wpływ na niepowodzenia szkolne / Aleksandra Siedlaczek. // Prace Naukowe. Pedagogika / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie. – 1999/2001, Z. 8/10, s. 717-722
  102. Samoocena uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Agata Otocka – Chrustny.// Nowa Szkoła. – 2004,  nr 6,  s. 42-46
  103. Sieć i natężenie społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się /Anna Wiatrowska, Piotr Gindrich. // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. – 2003, T. 23, s. 163-170
  104. Słuchać i przysłuchiwać się / Paweł Czerwiński.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 7, s. 29-33
    Niepowodzenia szkolne a wychowanie w rodzinie.
  105. Specyficzne trudności w uczeniu się – istota i przyczyny / Monika Tańska.// Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 7/8, s. 37-40
  106. Specyficzne trudności w uczeniu się jedną z przyczyn niepowodzeń szkolnych / Jadwiga Jastrząb. // Wychowanie na co Dzień. – 1997, nr 6, dod. s. I-IV
  107. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki / Jadwiga Jastrząb, Leonarda Tomasik. // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 12, dod. s. I-IV
  108. Specyfika i przyczyny Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych uczniów w świetle literatury pedagogiczno-psychologicznej / Beata Dyrda. // Chowanna. – 1999, t. 1/2, s. 24-40
  109. Społeczno-emocjonalne funkcjonowanie dzieci z trudnościami w nauce szkolnej / Beata Ledwoch. // Annales Universitatis Mariae Curie- Skłodowska. Sectio J Paedagogia-Psychologia – 1995, Vol. 8,  s. 63-68
  110. Spójrzmy przyjaźnie na trudnego ucznia / Lidia Falkowska-Winder.// Edukacja i Dialog. – 2003, nr 6, s. 51-56
  111. Stałość i zmienność przyczyn niepowodzeń szkolnych / Anna Karpińska. // Toruńskie Studia Dydaktyczne. – 2000, Nr 15, s. 178-192
  112. Sukcesy i niepowodzenia jako problem pedagogiczny / Władysław Grądzki. // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 1997, nr 1, s. 28-29
  113. Sytuacja dziecka ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu / Aneta Rudzińska-Rogoża. // Rocznik Lubuski. – 2003, T. 29, cz. 2,  s. 93-102
  114. Sytuacja szkolna ucznia z trudnościami i niepowodzeniami szkolnymi o charakterze dyslektycznym / Maria Foryś. // Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. – 2002, T. 55,  s. 83-99
  115. Sytuacja szkolna uczniów klas starszych szkoły podstawowej uczęszczających w okresie nauczania początkowego na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze / Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran. // Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych – 2003, T. 56,  s. 93-102
  116. Szkoła pełna fobii / Anna Bronisz. // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 1, s. 48-49
  117. Szkoła wobec niepowodzeń szkolnych / Halina Czajkowska – Kilianek, Józef Kilianek. // Nowa Szkoła. – 1995, nr 9, s. 13-17
  118. Środowiskowe przyczyny pojawiania się syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych u uczniów zdolnych / Beata Dyrda. // Pedagogika Społeczna. – 2002, nr 4, s. 127-135
  119. Teoretyczne i praktyczne obszary zapobiegania niepowodzeniom szkolnym / Monika Zińczuk.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 7, s. 24-29
  120. Trudności uczniów w pisaniu i czytaniu / Mariola Jankowska. // Problemy Opiekuńczo -Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 19-23
  121. Trudności w nauce a problemy osobowościowe u młodzieży niedostosowanej społecznie / Beata Ledwoch, Magdalena Giza. // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. – 2006, Vol. 19, s. 101-113
  122. Trudności w nauczaniu dzieci niesłyszących upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z dodatkowymi sprzężeniami / Bernadeta Filek. // Szkoła Specjalna. – 2004, nr 2, s. 139-142
  123. Trudności w przyswajaniu treści programowych przez uczniów klas I-III / Jolanta Karbowniczek. // Kieleckie Studia Edukacji Wczesnoszkolnej. – 2000, T. 3, s. 77-87
  124. Trudności w uczeniu się : zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych (rozmowa z rodzicami) / Ewa Jaworowska. // Życie Szkoły. – 2001, nr 5, s. 289-290
  125. Trudności w uczeniu się matematyki / Krystyna Kuchta. // Życie Szkoły. – 2001,  nr 6, s. 354-355
  126. Trudny uczeń / Magdalena Krawczonek. // Wychowawca. – 2003, nr 2, s. 8-9
  127. Trudny uczeń w szkole / Jarosław Jagieła.// Psychologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 47-58
  128. „Twoje niepowodzenia mnie interesują” : o przeciwdziałaniu niepowodzeniom szkolnym we Francji / Anna Rurka. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 10, s. 592-595
  129. Uczeń słaby – studium przypadku / Grażyna Kiliańska-Przybyło. // Nauczyciel i  Szkoła. – 1999, nr 1, s. 40-45
  130. Uczeń z trudnościami – problem czy wyzwanie? / Małgorzata Iwanowska, Marek Kazimierowicz. // Nowa Szkoła. – 2004, nr 4, s. 32-34
  131. Uczeń z trudnościami w gimnazjum / Małgorzata Iwanowska, Marek Kazimierowicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2004, nr 5, s. 26-28
  132. Uczniowskie i nauczycielskie atrybucje sukcesu i porażki – na podstawie badań w szkole podstawowej, liceum ogólnokształcącym, technikum i zasadniczej szkole zawodowej / Małgorzata Lipińska-Rzeszutek. // Zeszyty Naukowe. Nauki Humanistyczne / Wyższa Szkoła Rolniczo-Pedagogiczna w Siedlcach. – 1998, Nr 52, s. 121-136
  133. W uczeniu się nie jesteś sam : rozważania o pedagogice interaktywnej i konstruktywistycznej / Krystyna Lubomirska. Bibliografia. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 5,  s. 5-9
  134. Walka z niepowodzeniami szkolnymi w państwach Unii Europejskiej / Joanna Kwiatkowska. // Życie Szkoły. – 2005, nr 5, s. 21-23
  135. Wczesna interwencja psychopedagogiczna wobec ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się na poziomie edukacji wczesnoszkolnej : egzemplifikacja / Jadwiga Jastrząb.// Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 7/8, wkładka s. I-V
  136. Wielowymiarowość niepowodzeń szkolnych : ref. / Anna Karpińska. // Edukacja Otwarta. – 2002, nr 1/2, s. 151-157
  137. Wiem i muszę pomóc / Leokadia Wiatrowska. // Życie Szkoły. – 2007, nr 3,  s. 11-15
  138. Wokół niepowodzeń w nauce szkolnej / Teresa Janicka. // Resovia Sacra. – 1996, Nr 3, s. 249-259
  139. Wpływ sukcesu i niepowodzenia na kształtowanie się obrazu samego siebie u dzieci w wieku przedszkolnym / Kazimierz Kotlarski. // Czasopismo Psychologiczne. – 2000, nr 1/2, s. 135-142
  140. Wpływ środowiska rodzinnego na naukę szkolną uczniów / Michał Pindera, Paweł Pindera. // Rocznik Pedagogiki Rodziny. -2002,  T. 5, s. 307-322
  141. Wpływ tradycyjnych programów nauczania na trudności i niepowodzenia w nauce / Jolanta Karbowniczek. // Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. – 1999, Z. 5, s. 195-203
  142. Wpływ zaburzeń percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej na uczenie się matematyki / Joanna Wikłacz. // Nauczyciel i Szkoła. – 2000, nr 1, s. 72-82
  143. Wybrane przyczyny niepowodzeń w nauce studentów : (na podstawie UAM i AWF w Poznaniu) / Beata Nowak. // Rocznik Naukowy. / AWF Poznań – 2001, Z. 50, s. 43-52
  144. Wykolejona szkoła? / Hubert Iwanicki. // Opieka Wychowanie Terapia. – 1998, nr 2, s. 7-9
  145. Wyniki w nauce uczniów z rodzin z problemem alkoholowym / Beata Pospieszył. Streszczenie w języku angielskim. // Małżeństwo i Rodzina. – 2004, nr 4, s. 41-43
  146. Wyrównywanie trudności w nauczaniu matematyki uczniów lekko upośledzonych umysłowo / Bogumiła Bobik. // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 60-66
  147. Zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka a powstawanie niepowodzeń szkolnych / Beata Marzęda – Przybysz. // Życie Szkoły. – 1999, nr 7, s. 487-490
  148. Zaburzenia rozwoju i ich wpływ na niepowodzenia szkolne / Ewa Górna. // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 333-337
  149. Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym w krajach OECD / Grażyna Kopta – Górzańska. // Szkoła Zawodowa. – 2000, nr 1, s. 49-53
  150. Zmiana kontekstu społecznego a geneza trudności szkolnych / Karolina Appelt. // Edukacja. – 2005, nr 4, s. 5-18
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return