OŚWIATA DOROSŁYCH

Opublikowano 13 grudnia 2021 o godzinie 15:09 autor Anna Owczarek

Oświata dorosłych

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Książki:

  1. Edukacja dorosłych w wybranych krajach pozaeuropejskich. T. 2 / pod red. nauk. Anny Frąckowiak, Józefa Półturzyckiego. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak cop. 2011.  P 69098  W 69099
  2. Nauczyciel andragog we współczesnym społeczeństwie / pod red. Wojciecha Horynia i Jana Maciejewskiego. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2010.  W 67473
  3. Wokół badań biograficznych w andragogice / redakcja naukowa Olga Czerniawska, Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2015.  W 75612
  4. Animacja społeczna na Mazowszu : Doświadczenia Reginalnych Ośrodków Europejskiego Funduszu Społecznego / [red. Andrzej Biderman, Katarzyna Lipka-Szostak]. – Warszawa : Towarzystwo Amicus 2013. W 72395
  5. Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet : studium dynamiki dostępu / Agnieszka Gromkowska-Melosik. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2011. W 68243
  6. Uczenie się i rodzina : perspektywa andragogiczna / Ewa Przybylska, Danuta Wajsprych. – Warszawa : CeDeWu 2018.  W 79567  W 80445
  7. Nowe drogi w andragogice i gerontologii / Olga Czerniawska. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2011.  W 68967
  8. Andragogiczny wymiar wydarzeń osobistych i globalnych w badaniach biograficznych / red. nauk. Olga Czerniawska, [Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda ; tł. tekstów fr. Grażyna Karbowska]. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2011. W 68622
  9. Od nauczania do uczenia się : o paradygmatycznej zmianie w andragogice / Mieczysław Malewski. – Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej 2010. W 67379
  10. Uczące się społeczeństwo : o aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków / Barbara Worek. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019. W 81395
  11. Oświata dorosłych : inspiracje i wyzwania : tom dedykowany profesor Oldze Czerniawskiej z okazji 85. urodzin / red. tomu Elżbieta Woźnicka ; Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi ; red. serii Agnieszka Stopińska-Pająk. – Warszawa : Akademickie Towarzystwo Andragogiczne ; Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2015. W 75642 W 72544
  12. Edukacja dorosłych w wybranych krajach Europy. T. 1 / pod red. nauk. Anny Frąckowiak, Józefa Półturzyckiego. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, Teresa i Józef Śniecińscy cop. 2010. W 69147 P 67902
  13.  Edukacyjne konteksty współczesności – z myślą o przyszłości / redakcja naukowa Joanna Madalińska-Michalak, Norbert G. Pikuła. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79615

Artykuły z czasopism:

  1. Międzynarodowe wsparcie w dokształcaniu / Ekkehard Nuissel. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 4, s. 18-26
  2. Globalne i europejskie problemy współczesnej edukacji dorosłych / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 9-18
  3. Ocena kompetencji w praktyce edukacyjnej dorosłych : cele, zakres, stosowanie i metody / Ewelina Mania. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 135-145
  4. Profesjonalizacja nauczycieli alfabetyzacji i edukacji podstawowej dorosłych / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 3, s. 9-19
  5. Tadeusz Aleksander w rozmowie z Zofią Szarotą : o andragogice: z przeszłości w przyszłość / Tadeusz Aleksander ; rozm. przepr. Zofia Szarota. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 1, s.45-49
  6. Internacjonalizacja edukacji dorosłych / Larissa Lukyanova. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 4, s. 35-39
  7. Stan andragogiki w Polsce w 2010 r. / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 1, s. 7-13
  8. Jak wypadamy w badaniu PIAAC? / Lidia Jastrzębska. // Nowa Szkoła. – 2013, nr 9, s. 3-11.
  9. Rozwój zawodowy a działania edukacyjne w refleksji andragogicznej / Jolanta Wiśniewska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 2, s. 107-113
  10. EPALE. E-platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie / Marta Kostecka. // Poradnik Bibliotekarza. – 2016, nr 11, s. 9-11
  11. Kształtowanie oferty edukacyjnej dla osób dorosłych – możliwości i bariery / Jerzy Ambroży. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010 ,nr 3, s. 65-73
  12. Refleksja etyczna wokół relacji nauczyciel-wychowawca andragog a osoba dorosła / Dariusz Zając. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 2, s. 99-105
  13. Lokalna edukacja informatyczna dorosłych / Tomasz Kupidura. // Studia Pedagogiczne. – 2012, T. 65, s. 137-146
  14. CREDO – model edukacji osób dorosłych / Maciej Słomczyński. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2018, nr 1, s. 120-140
  15. W poszukiwaniu wiedzy przy stole, na stole, a może pod stołem – konteksty andragogiczne / Monika Sulik. // Chowanna. – 2016, nr 1, s. 213-225
  16. Kursy dokształcające w powiecie opoczyńskim w roku szkolnym 1938/1939 / Grażyna Wójcik. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2011, nr 3/4, s. 73-100
  17. Oświata dorosłych na Lubelszczyźnie w latach 1944-1948 / Jerzy Doroszewski. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2011, nr 3/4, s. 87-100
  18. Studia i badania nad teorią uczenia się osób dorosłych / Jerzy Stochmiałek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 4, s. 7-15
  19. Od badań analfabetyzmu funkcjonalnego do innowacji i internacjonalizacji edukacji dorosłych / Henryk Bednarczyk, Maria Pawłowa. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 180-186
  20. Relacje edukacyjne osób dorosłych z perspektywy paradygmatu podmiotowego / Ryszard Gerlach. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 15-23
  21. Uczyć się, aby przeżyć: strategie radzenia sobie z ubóstwem / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 172-179
  22. Doskonalenie procesów z użyciem cyklu PDSA. Przykład naboru podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji / Paweł Szymborski, Emilia Sobol, Tomasz Kasprzak, Kamila Hernik, Magdalena Dybaś-Stronkowska, Michał Stempień. // Edukacja. – 2019, nr 4, s. 183-196
  23. Miłość w obliczu trudności – andragogiczno-edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich / Monika Sulik. // Chowanna. – 2017, T. 1, 143-157
  24. Uczenie się nieformalne w perspektywie ekonomicznej / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 20-28
  25. Projekty realizowane przez Szkoły i Centrum Kształcenia Zawodowego ZDZ w Radomiu / Barbara Piekiewicz, Katarzyna Kołodziejska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 95-103
  26. Reforma szkolnictwa dla dorosłych / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 4, s. 22-26
  27. O europejskiej perspektywie edukacji dorosłych prof. Ekkeharda Nuissla / Anna Falkiewicz. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 1, s. 25-33
  28. Inspiracje globalnych analiz edukacji dorosłych UNESCO / Henryk Bednarczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 3, s. 84-94
  29. Transformacyjne uczenie się dorosłych w świetle teorii Jack’a Mezirowa / Anna Perkowska-Klejman. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 29-43
  30. Relacje między postrzeganiem zmysłowym a modelami wyobrażeniowymi w procesie kształcenia zawodowego / Katarzyna Pardej. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 44-56
  31. Rola społeczna nauczyciela dorosłych : (na przykładzie Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Toruniu) / Monika Wilgorska-Stanewicz. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 12, s. 24-31
  32. Publiczne uczelnie zawodowe szansą na regionalne centra edukacji całożyciowej? Analiza potencjału / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2019, nr 4, s. 105-122
  33. O negatywnych aspektach uczenia się w okresie późnej dorosłości / Agnieszka Kozerska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 57-65
  34. Koncepcja rezyliencji w praktyce andragogicznej / Wioletta Junik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 1, s. 76-83
  35.  Student, absolwent, pracownik w modelu kształcenia przez całe zycie ideAGRA / Katarzyna Sadowy. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 2, s. 85-95
  36. Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych / Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 9-18
  37. Era trzeciego wieku – implikacje edukacyjne / Zofia Szarota. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 7-18
  38. Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych : strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2017, nr 3, s. 94-108
  39. Edukacja dorosłych w laboratorium hydrotroniki napędów robotów mobilnych / Adam Bartnicki, Agnieszka Klimek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 110-117
  40. Realizowanie edukacji obywatelskiej w instytucjach formalnej edukacji dorosłych / Anna Kławsiuć-Zduńczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 7-17
  41. Łódzkie innowacje pedagogiczne w edukacji ustawicznej / Janusz Moos. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 41-54
  42. Edukacja dorosłych w szkołach dla dorosłych / Ewa Rainko. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 3, s. 9-17
  43. Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy / Grażyna Kempa. // Chowanna. – 2012, t. 2, s. 415-428
  44. Znaczenie aktywności edukacyjnej w życiu osób starszych / Iwona Mandrzejewska-Smól. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 89-100
  45. Aktywizacja zawodowa osób w wieku 50+ / Urszula Jeruszka. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 193-200
  46. Projektowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych w aspekcie mobilności i sukcesu na rynku pracy / Dagmara Kowalik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 136-145
  47. „Oświata Pozaszkolna” : pierwsze czasopismo andragogiczne w II Rzeczypospolitej (1921-1923) / Eleonora Sapia-Drewniak. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2019, nr 1/2, s. 192-20
  48. Aktywność edukacyjna w wybranych placówkach działających na rzecz osób starszych = Educational activity of selected institutions for the elderly / Norbert Pikuła. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2020, nr 2, s. 53-63
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return