REHABILITACJA I NAUCZANIE DZIECKA GŁUCHEGO I NIEDOSŁYSZĄCEGO.

Opublikowano 19 listopada 2014 o godzinie 15:27 autor Edyta Dobek

REHABILITACJA I NAUCZANIE DZIECKA GŁUCHEGO I NIEDOSŁYSZĄCEGOKsiążki


  1. Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych : (z badań uczniów klas III szkół podstawowych) / Beata Jachimczak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011.  W   71729
  2. Dzieci z uszkodzonym słuchem / Joanna Kobosko, Joanna Kosmalowa. – Wyd. 2 rozszerz. i zm. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2005. W   66084, W   66085
  3. Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej / wybór i oprac. Janina Wyczesany. – Kraków : „Sponsor”, 1992. W   45763, P 45764
  4. Edukacja dzieci z uszkodzeniem słuchu w społeczeństwie informacyjnym / Jolanta Zielińska. – Toruń : Adam Marszałek, 2005. W   54793
  5. Egzamin dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących : klasa trzecia gimnazjum 2002 rok : informator / Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. – Warszawa : Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000. W   2823 br.
  6. Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu : metody diagnozy, wersja werbalna i wersja w systemie językowo-migowym / Małgorzata Kupisiewicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. W   46780
  7. Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych / Marta Korendo. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, cop. 2009. W 65703, W 66310
  8. Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących / Siegmund Prillwitz ; tł. [z niem.] Tomasz Duliński. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. W  46789
  9. Kolorowy świat liter. Z. 1 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W   47352
  10. Kolorowy świat liter. Z. 2 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W   47353
  11. Kolorowy świat liter. Z. 3 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W   47354
  12. Kolorowy świat liter. Z. 4 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W   47355
  13. Komputer w rozwoju sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących / Jolanta Zielińska. – Toruń : Adam Marszałek, 2005. W 54796
  14. Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce : wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / red. i tł. Ewa Domagała-Zyśk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Katedra Pedagogiki Specjalnej. – Lublin : Wydawnictwo KUL, cop. 2009.  W   64225
  15. Mowa dziecka : wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego / Danielle Bouvet ; tł. [z fr.] Rafał Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996.  W  46759
  16. Możliwości i ograniczenia w realizacji programu nauczania (w klasie I szkoły dla dzieci głuchych) / pod red. Urszuli Eckert. – Warszawa : WSPS, 1983.   W 32262
  17. Mój uczeń nie słyszy : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych / Urszula Buryn [ et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001. W   2928 br.
  18. Mówimy z fonogestami : przewodnik dla rodziców i przyjaciół dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / Kazimiera Krakowiak, Jadwiga Sękowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. W   46784
  19. Nauczanie dzieci głuchych razem ze słyszącymi : (badania i wnioski) / Kazimierz Kirejczyk. – Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1970. W   20642
  20. Nauczanie fizyki w szkole podstawowej dla głuchych / Witold Dróżdż, Wacława Jelska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1979. W   24164
  21. Nauczanie języka polskiego w klasie 2 szkoły podstawowej dla głuchych / Irena Tułodziecka. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1977. W   19561
  22. Podstawy audiologii pedagogicznej / Gerhart Linder. – Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1976. W   17888
  23. Powodzenie szkolne w klasie I dzieci niedosłyszących / Maria Dubczyńska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. W   45222, W   43850
  24. Program pracy z dziećmi z wadą słuchu lub zagrożonymi wadą słuchu w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (0-6 lat) : poradnik dla nauczycieli i terapeutów / Joanna Szuchnik [et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. W   3331 br., P   3332 br.
  25. Przewodnik metodyczny : [do podręczników] „W mieście i na wsi” oraz „Ćwiczenia w mówieniu, czytaniu i pisaniu” dla kl. III szkoły podstawowej dla głuchych / Irena Tułodziecka. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1979. W   23715
  26. Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu : z możliwością zastosowania w terapii dzieci z zaburzeniami mowy / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka. – Warszawa : Wydaw. Szkol. i Pedagog, 2000. W 48949
  27. Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu / Maria Góralówna, Bożena Hołyńska. – Warszawa : Państ. Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1984. W   33717, W   33718
  28. Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole / Aneta Jegier, Magdalena Kosowska. – Warszawa : Difin, 2011. W   68080, W   68079
  29. Rozwijanie mowy dzieci głuchych w nauczaniu początkowym / Irena Stawowy-Wojnarowska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1978. W   25529, W   20549, W   20980
  30. Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna : model kształcenia integracyjnego / Grażyna Dryżałowska. – Wyd. 2 zm. i rozszerz. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2007. W  59275, W  59276
  31. Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna : model kształcenia integracyjnego / Grażyna Dryżałowska. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1997. W   62845
  32. Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu : model węgierski / Yvonne Csanyi ; tł. [z niem.] Beata Szymańska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. W   45857, W   45858
  33. Sprawdzian dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących kończących szkołę podstawową w 2002 roku : informator / Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. – Warszawa : Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000.  W   2819 br.
  34. Terapia psychopedagogiczna dzieci niepełnosprawnych w szkole masowej. Cz. 1-2, Dziecko z wadami słuchu w zespole klasowym, Pomoc psychopedagogiczna dziecku o obniżonej sprawności umysłowej / pod red. Janiny Wyczesany i Władysławy Pileckiej ; Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Oddział w Krakowie. – Kraków : Centrum Doskonalenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego, 1990. W   1814 br.
  35. Terapia psychopedagogiczna dzieci niepełnosprawnych w szkole masowej. Cz. 3-4, Psychopedagogiczne podstawy organizacji procesu nauczania – uczenia się dziecka przewlekle chorego, Przepisy prawne / pod red. Janiny Wyczesany i Władysławy Pileckiej ; Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Oddział w Krakowie. – Kraków : Centrum Doskonalenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego, 1990. W   1736 br.
  36. Uczeń z wadą słuchu chce zrozumieć świat : poradnik dla nauczycieli ogólnodostępnych szkół ponadpodstawowych / Urszula Buryn [et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. W   3317 br., P   3318 br.
  37. Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej : podstawy metodyki nauczania języków obcych / Ewa Domagała-Zyśk, Katarzyna Karpińska-Szaj. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011. W   68492
  38. Wspomaganie rozwoju dziecka niesłyszącego : audiofonologia pedagogiczna / Bogdan Szczepankowski. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2009. W   64514, W   65893
  39. Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki : materiały pomocnicze. T. 2 / pod red. Urszuli Eckert. – Warszawa : Wydaw. WSPS, 1980. W   27263
  40. Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki : praca zbiorowa / pod red. U[rszuli] Eckert. T. 3. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1982. W   29493
  41. Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Ewa Kulczycka. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004. W   58922
  42. Wykorzystywanie aparatów w nauczaniu dzieci z wadami słuchu / Hanna Siedlanowska-Brzosko, Irena Stawowy-Wojnarowska. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1985. W   37310, W   37311, W   37312
  43. Wykorzystywanie aparatów w nauczaniu dzieci z wadami słuchu / Hanna Siedlanowska-Brzosko, Irena Stawowy-Wojnarowska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1975. W   21613

Artykuły z czasopism


  1. Bądź kulturalny : konspekty zajęć konkursowych dla niesłyszącej młodzieży młodszej – starsze klasy szkoły podstawowej i gimnazjum / Lidia Paterman, Bogdan Prus.// Wychowawca. – 2009, nr 5, s. 22
  2. Częściowa integracja / Grażyna Krupa.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1995, nr 4, s. 218-221
  3. Czynniki psychofizyczne warunkujące osiągnięcia szkolne uczniów z wadą słuchu / Beata Boksa.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 1, s. 40-44
  4. Czynniki rodzinne warunkujące osiągnięcia szkolne dzieci niedosłyszących / Beata Boksa.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 3, s. 52-55
  5. Czy społeczna integracja dzieci głuchych i słyszących jest możliwa? : pedagogiczne aspekty interakcji rówieśniczych / Agata Łukaszewicz-Orzechowska.// Kwartalnik Pedagogiczny 2008, nr 3, s. 101-112
  6. Diagnozowanie gotowości szkolnej dziecka z wadą słuchu w świetle nowej rzeczywistości edukacyjnej / Katarzyna Bieńkowska.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s.174-183
  7. Dialog versus monolog: jak podtrzymywać kontakt wzrokowy z dzieckiem głuchym ? / Piotr Tomaszewski.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2006, nr 3, s. 43-56
  8. Dominika / Jolanta Dmowska-Kielar, Bożena Staśkowiak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 7, s. 423-424
  9. Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce / Małgorzata Czajkowska-Kisil.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 265-275
  10. Dzieci z wadami słuchu / Krystyna Duda.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1997, nr 4, s. 243-244
  11. Dziecko niedosłyszące w mojej klasie / Ewa Kowalska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.51-58
  12. Funkcjonowanie językowo – kulturowe osób niesłyszących w słyszącym społeczeństwie / Justyna Leszka.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 3, s. 192-200
  13. Gry dydaktyczne dla dzieci i młodzieży z niesprawnym narządem słuchu / Krzysztof Stolarski.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 3, s. 216-224
  14. Jak funkcjonuje dziecko z uszkodzonym narządem słuchu w szkole? / Anna Czyż.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2011, nr 3, s. 15-27
  15. Język ciszą zaklęty / Anna Brauze.// Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 49-54
  16. Kolorowe wieże z klocków / Agnieszka Sicińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1997, nr 1, s. 53-54
  17. Kształcenie dzieci z wadą słuchu w systemie integracyjnym jako wyzwanie dla surdopedagogiki / Małgorzata Kupisiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 330-337
  18. Metoda szybkiego wzbogacania kompetencji językowo-kulturowej i pojęciowej dzieci niesłyszących / Marcin Białas.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 199-205
  19. Mistrz dobrego zachowania / Lidia Paterman, Bogdan Prus.// Wychowawca. – 2009, nr 5, s. 23
  20. Model diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z rozległymi uszkodzeniami neurologicznymi / Elżbieta Maria Minczakiewicz.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 29-43
  21. Motywacja i ograniczenia percepcyjne dzieci niepełnosprawnych słuchowo w zakresie uczenia się języka angielskiego : (doniesienia z badań) / Jowita Żuk.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 19-38
  22. Nauczanie języków obcych osób z uszkodzonym słuchem / Anna Zabajewska.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 131-132
  23. Nauczanie ucznia z zaburzeniami słuchu w klasie integracyjnej : (historia przypadku opisana na bazie 6-letnich doświadczeń) / Barbara Bojar.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 81-84
  24. O uczeniu języka angielskiego uczniów niesłyszących / Ewa Domagała-Zyśk.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 106-111
  25. Poglądy Marii Grzegorzewskiej na temat kształcenia dzieci z wadą słuchu / Beata Jackiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 325-333
  26. Praca z dzieckiem niedosłyszącym / Anna Jakubiak.// Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 3, s. 87-88
  27. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki w szkole masowej / Jadwiga Smoleńska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 6, s. 47-48
  28. Regulacje prawne w świetle specyfiki kształcenia i wychowania dzieci z dysfunkcją słuchu do uczestnictwa w kulturze fizycznej / Anna Zwierzchowska, Krzysztof Zwierzchowski.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2014, nr 2, s. 17-30
  29. Rehabilitacja językowa dzieci niesłyszących w Polsce / Marcin Białas.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 21-36
  30. Rola wycieczek szkolnych, zielonych szkół w nauczaniu dzieci i młodzieży niesłyszącej / Alicja Kubiak.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 364-373
  31. Rzeczywistość szkolna dziecka z głęboko uszkodzonym słuchem w integracji / Małgorzata Gulip.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 47-51
  32. Scenariusz zajęć słuchowo-ruchowych dla klas integracyjnych z uczniem niesłyszącym / Marzena Czrnowska.// Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 4, s. 67-73
  33. Słyszący nauczyciel a świat i kultura niesłyszącego ucznia / Anna Dyjak.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 3, s. 33-40
  34. Uczeń z wadą słuchu / Aleksandra Kubala.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4, s. 58-60
  35. Wpływ uszkodzeń narządu słuchu u dzieci na poszczególne aspekty gry w piłkę nożną / Tomasz Bauza, Krystian Wochna.// Lider. – 2011, nr 6, s. 9-10
  36. Wykorzystanie metody kombinowanej w edukacji dzieci niesłyszących / Katarzyna Wereszka.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 2, s. 154-156
  37. Zajęcia korekcyjne dla dziecka z niedosłuchem / Maria Morkisz.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 48-51
  38. Znaczenie diagnozy i rehabilitacji ortoptycznej w nauce czytania u dzieci z zaburzeniami słuchu / Bożenna Odowska-Szlachcic.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 84-91

Zbiory audiowizualne


  1. Za szklaną ścianą. Cz. 3 [Film] / scen. i real. Magdalena Lewandowska. – Warszawa : WF „Dydakta”, 2000.  DZS   2354

Internet


  1. Dzieci z wadą słuchu — specjalne potrzeby edukacyjne / Barbara Wiśniewska [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://www.pzg.lodz.pl/attachments/article/29/TSKG_13_wisniewska.pdf
  2. Edukacja głuchych : materiały konferencyjne / Rzecznik Praw Obywatelskich. Warszawa, 2014 [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://rpo.gov.pl/sites/default/files/Edukacja_gluchych_materialy_konferencyjne.pdf
  3. Edukacja niesłyszących : publikacja konferencyjna / red. Ewa Twardowska i Małgorzata Kowalska. Łódź : Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki, 2011 [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://www.adam-europe.eu/prj/5431/prj/publikacja_Edukacja%20Nies%C5%82ysz%C4%85cych.pdf
  4. Metody komunikacji stosowane w surdopedagogice.Historia, stan obecny i tendencje rozwojowe / Beata Herominek [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:CMK2NoQt2XIJ:www.kotperski.strefa.pl/PubSOSW4/pro_bh_3.doc+&cd=12&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
  5. Nauka czytania u małych dzieci niesłyszących / Jagoda Cieszyńska W: Audiofonologia Tom XIV, 1999 , s. 66-81 [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web:  http://ptnzs.org.pl/audiofonologia/AUDIOFONOLOGIA_TOM_XIV_1999/art5.pdf
  6. Proces  rewalidacji  uczniów niesłyszących / oprac. Bernardyna Anna Berestecka Wiśniewska [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://idn.org.pl/przemysl/swn/babzip.html
  7. Stowarzyszenie Rodziców, Terapeutów i Przyjaciół Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu „Decybelek” [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://www.decybelek.pl/
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return