SAMODZIELNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ UCZNIÓW

Opublikowano 29 stycznia 2019 o godzinie 15:15 autor Edyta Magdalena Lachowska

Samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów

(zestawienie bibliograficzne w wyborze)

Książki:

  1. Dziecko samodzielne w szkole : empiryczne studium szkolnych losów dzieci o różnym poziomie samodzielności / Kinga Kuszak. – Poznań: Garmond Oficyna Wydawnicza, 2008.
  2. Podręcznik rozwijania kreatywności : sztuka i twórczość w pracy z dziećmi / Daniela Braun. – Kielce: Wydawnictwo Jedność, cop. 2009.
  3. Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Katarzyna Parys. – Wyd. 2 – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013
  4. Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach 4-6 szkoły podstawowej / Dorota Dawid. – Kraków: Impuls, 2004.
  5. Stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Danuta J. Czelakowska. – Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005.
  6. Zabawy z ryżem : edukacyjne zabawy rozwijające kreatywność i integrację sensoryczną / Aleksandra Świstak, Mateusz Świstak. – Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2015.

Artykuły:

  1. Jak rozbudzić uczniowską kreatywność? / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Szkole IV-VI. – 2015/2016, nr 4, s. 85-89
  2. Jak rozwijać samodzielność i kreatywność ucznia na lekcjach wychowania fizycznego / Renata Czarniecka. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 3, s. 52-56
  3. Koncepcja Carla Orffa w kreatywnych działaniach muzycznych ucznia / Anna Szałek. // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2008, nr 3, 21-26
  4. Kreatywność – ćwiczenia dla uczniów / Magdalena Goetz. // Biologia w Szkole z Przyrodą. – 2015, nr 4, s. 39-40
  5. Kreatywność – ćwiczenia dla uczniów / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 1, s. 39-40
  6. Kreatywność. Scenariusz zajęć dla uczniów gimnazjum / Agata Sierota. // Remedium. – 2017, nr 12, s. 26-28
  7. Lekcja kreatywności – trening dla ucznia / Ewelina Prędka-Pawlun. // Remedium. – 2017, nr 4, s. 5-7
  8. Lekcje wychowania fizycznego – wdrażanie uczniów do samodzielności / Magdalena Domańska. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2010, nr 8, s. 37-38
  9. O tym, co piękne i dziwne na świecie: scenariusz zajęć dla klasy III szkoły podstawowej, uwzględniający metody wspierające twórcze myślenie i kreatywność uczniów / Beata Rechnio-Kołodziej. // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 10, s. 13-14
  10. Oblicza uczniowskiej kreatywności / Maciej Karwowski. // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 5-15
  11. Praca grupowa na lekcjach języka polskiego a uczniowska kreatywność / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 4, s. 71-79
  12. Radosna twórczość o twórczości: badajmy kreatywność uczniów – nie „twórzmy” stereotypów! / Maciej Karwowski. // Meritum. – 2008, nr 3, s. 27-33
  13. Samodzielna praca autonomicznych uczniów – pod (zdalną) opieką nauczyciela / Przemysław Wolski. // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 158-167
  14. Samodzielność poznawcza ucznia a jego funkcjonowanie w szkole / Kinga Kuszak. // Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 29-33
  15. Samodzielność uczniów / Jolanta Maciejewska, Marek Durda. // Nowa Szkoła. – 2005, nr 3, s. 13-16
  16. Samodzielność uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej / Barbara Szostak. // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 12, s. 61-63
  17. Stymulowanie samodzielnej pracy uczniów / Janina Skrzypczyńska. // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 118-125
  18. Tworzenie opowiadań z dziećmi jako forma rozwijania samodzielności i kreatywności uczniów / Tomasz Nowak. // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 6, s. 185-188
  19. Wspieranie kreatywności uczniów – wyzwanie dla polskiego systemu oświaty / Amir Jan Fazlagić. // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 7, s. 24-27
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return