WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO

Opublikowano 18 listopada 2013 o godzinie 15:04 autor Edyta Dobek

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO
Wykaz artykułów z czasopism za lata 2000 – 2013  dostępnych
w Czytelni Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce

  1. Badanie dojrzałości szkolnej / Marzena Oterman.// Życie Szkoły. – 2010, nr 6, s.34-45
  2. Badanie gotowości szkolnej sześciolatków / Elżbieta Koźniewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 3, s. 11-15
  3. Co dalej z sześciolatkami ? / Małgorzata Narożnik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s.35-36
  4. Co robić, aby absolwent przedszkola nie nudził się w pierwszej klasie? / Barbara Lubaszewska-Borys.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 12, s. 48-51
  5. Co warto wiedzieć, a o czym warto przypomnieć? W związku z wczesnoszkolną edukacją „sześciolatków” / Krzysztof Ziemba.// Lider. – 2010, nr 3, s. 25-26
  6. Co z tą dojrzałością szkolną? / Bożena Janiszewska.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 33-37
  7. Czy daleka droga sześciolatka do szkoły? / Elżbieta Stój.// Życie Szkoły. – 2009, nr 7, s.60-62
  8. Czy posłać sześciolatka do szkoły? / Dorota Michałek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 7, s. 57
  9. Czy zabieramy dzieciństwo sześciolatkom? / Hanna Liberska, Mirosława Matuszewska.// Psychologia w Szkole. – 2011, nr 4, s. 97-105
  10. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 346-357
  11. Diagnoza przedszkolna – klucz do nauki w klasie pierwszej / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 4-9
  12. Diagnoza przedszkolna / Elżbieta Koźniewska.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 8, dod. Niezbędnik Dyrektora, s. 5-11
  13. Diagnoza przedszkolna / Katarzyna Stępniak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 23-28
  14. Dlaczego wcześniej do szkoły / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 12, s. 21-23
  15. Dobry start – czyli o trudnej adaptacji szkolnej / Ewa Jonakowska.// Życie Szkoły. – 2012, nr 8, s. 32-34
  16. Dojrzałość emocjonalna a dojrzałość szkolna / Elżbieta Uchmanowicz.// Wychowawca. – 2012, nr 1, s. 10-11
  17. Dojrzałość emocjonalna dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki / Aleksandra Skowrońska.// Życie Szkoły. – 2009, nr 7, s.13-18
  18. Dojrzały emocjonalnie siedmiolatek / Bożenna Przybylak.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 7, s. 2-5
  19. Dwa roczniki w jednej klasie: szansa czy wyzwanie? / Aleksandra Jagła.// Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 32-34
  20. Dyrektorzy szkół czekają na sześciolatki / Paulina Gumowska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 6, s. 14-16
  21. Dziecko 6-letnie w szkole / Zdzisław Ratajek.// Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 1, s.82-89
  22. Dziecko sześcioletnie u progu nauki szkolnej / Aldona Kopik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 9, s. 5-12
  23. Dziecko w sytuacji startu szkolnego / Aleksandra Skoczek.// Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 1, s. 14-22
  24. Edukacja AD 2011 – spór o sześciolatki / Lidia Jastrzębska.// Nowa Szkoła. – 2012, nr 1, s. 3-6
  25. Edukacja elementarna – sześciolatek na progu szkoły / Ewa Brańska, Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 10-11
  26. Edukacja przedszkolna w perspektywie zmian / Ewa Brańska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 387-393
  27. Edukacja sześciolatków : liczby i fakty / Ewa Brańska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2005, nr 5, s. 4-12
  28. Edukacja w planach rządu / Lidia Jastrzębska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 7, s. 53-54
  29. Emocje sześciolatka / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 50-53
  30. Głos psychologa dziecięcego w sprawie edukacji szkolnej 6-latka / Ewa Czownicka.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, s. 44-46
  31. Gotowość czy dojrzałość szkolna? : kilka praktycznych i teoretycznych uwag / Małgorzata Chojak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s.20-23
  32. Gotowość do nauki czytania i pisania dzieci wiejskich / Joanna Sikorska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2006, nr 4/5, s. 29-32
  33. Gotowość do nauki matematyki dzieci siedmioletnich z problemami zdrowotno-rozwojowymi / Ewa Małgorzata Szulimas.// Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s.18-30
  34. Gotowość do podjęcia nauki w szkole / Mirosława Pleskot.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 39-40
  35. Gotowość szkolna sześciolatka / Aleksandra Jagła.// Życie Szkoły. – 2013, nr 7, s. 4-6
  36. Gotowość szkoły czy gotowość dziecka? / Barbara Wilgocka-Okoń.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 1, s. 4-8
  37. Gotowość zdrowotna dziecka do podjęcia nauki – wybrane zagadnienia / Aleksandra Wolny-Niedzielska.// Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s.74-80
  38. Indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne i nauczanie indywidualne – dyskryminacja czy wyrównywanie szans / Irena Kleniewska.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 306-310
  39. Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej / oprac. Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 24-26
  40. Informacja o gotowości szkolnej dziecka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 20-21
  41. Informacja o stanie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole – przykład / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 25-26
  42. Jak pomóc dziecku w dobrym starcie do szkoły? / Bożena Janiszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 9, s. 18-25
  43. Jak zachęcić sześciolatka do pisania i czytania / Aleksandra Jagła.// Życie Szkoły. – 2012, nr 6, s. 36-38
  44. Już do szkoły czy jeszcze w przedszkolu? / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 3 (40), s. 48-50
  45. Kiedy dziecko jest gotowe do nauki w szkole? / Michał Ziarko, Bernardeta Bogdanowska.// Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 26-28
  46. Kiedy sześciolatek może być dobrym uczniem? / Anna I. Brzezińska, Dominika Szymańska.// Remedium – 2012, nr 10, s. 4-5
  47. Kilka przykazań przed-szkolnych, czyli jak dzieckiem rządzić, by mu krzywdy nie wyrządzić / Wojciech Brejnak.// Życie Szkoły. – 2009, nr 7, s.55-58
  48. Kompetencje poznawcze pięciolatków / Jolanta Andrzejewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 5-12
  49. Kształtowanie gotowości dziecka do szkoły / Klaudia Paszkiewicz [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 50-53
  50. Mam 6 lat i co dalej? / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 4-10
  51. Możliwości i potrzeby dzieci / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 56-58
  52. O 6-latkach w szkole : racjonalnie i innowacyjnie / Jan Fazlagić.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 41-43
  53. O dojrzewaniu do dojrzałości szkolnej / Wojciech Brejnak.// Życie Szkoły. – 2009, nr 8, s.46-51
  54. Oddajemy głos sześciolatkom / Paulina Gumowska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 10, s. 14-17
  55. Opinie rodziców na temat obniżenia do 6 lat wieku podjęcia obowiązku szkolnego (z uwzględnieniem zagadnień dotyczących sprawności fizycznej i postawy ciała) / Marta Moczarska, Dorota Rojek.// Kultura Fizyczna. – 2011, nr 1/4, s. 34-39
  56. Ostatni dzwonek! Przygotowanie dziecka do szkoły / Anna I. Brzezińska.// Remedium – 2013, nr 1, s. 10-12
  57. Pedagodzy o „wojnie o maluchy” / Lidia Jastrzębska.// Nowa Szkoła. – 2013, nr 7, s. 37-39
  58. Pięciolatek w nowej roli, czyli prawo do wcześniejszej nauki / Krystyna Kamińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 2, s. 12-17
  59. Początek nauki w szkole – przejście rozwojowe i edukacyjne : przegląd badań / Anna Kienig.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 89-95
  60. Problem dojrzałości szkolnej – w świetle auksologii / Napoleon Wolański.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2013, nr 2, s. 14-20
  61. Program adaptacyjny dla uczniów klas pierwszych : doświadczenia i projekty / Jolanta Mazur.// Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 1, s. 38-53
  62. Przedszkola niepubliczne a nabór sześciolatków do szkół / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 1 (38), s. 42-44
  63. Przedszkolak uczniem – problem progu szkolnego / Ewa Brańska.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 11, s. 52-54
  64. Przygoda z diagnozą przedszkolną / Beata Gutowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s.24-28
  65. Przygotowania szkoły do przyjęcia sześciolatków / Jacek Stec.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 6, s. 41-44
  66. Przykładowa procedura kontroli spełniania obowiązku nauki przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 11 (27), s. 38-40
  67. Psychologowie o rozwoju dziecka w średnim dzieciństwie / Magdalena Kosno.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 11, s. 56-59
  68. Realizacja obowiązku szkolnego przez dzieci niewidome i słabowidzące ze sprzężoną niepełnosprawnością / Paulina Zawadzka.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 42-50
  69. Rola rodziców w osiąganiu przez dzieci dojrzałości szkolnej / Beata Bielska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 6, dod. Wkładka metodyczna nr 6, s. VII-VIII
  70. Sortowanie kart jako metoda badania giętkości poznawczej u dzieci w wieku 3-8 lat / Sławomir Jabłoński [et al.].// Edukacja. – 2013, nr 1, s. 54-72
  71. Studium przypadku w służbie diagnozy sześciolatka / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 9, s. 56-60
  72. Szansa czy klęska edukacji? / Lidia Pokinko.// Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 6-7
  73. Szanse edukacyjne i emocjonalna gotowość szkolna dzieci 6-letnich z małych przedszkoli / Ewa Gabryelak.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 88-93
  74. Sześciolatki w pierwszej klasie / Dorota Rączyńska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 6, s.58-61
  75. Sześciolatek na starcie – jaki jest i jak z nim pracować / Bożena Janiszewska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 7, s. 17-20
  76. Sześciolatek na starcie. Cz. 2 / Bożena Janiszewska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 19-21
  77. Sześciolatek przychodzi do szkoły / Aleksandra Ratajczyk.// Psychologia w Szkole. – 2013, nr 4, s. 23-29
  78. Sześciolatek w szkole – zadania rodziny i szkoły. Cz. 2 / Anna I. Brzezińska, Dominika Szymańska.// Remedium – 2012, nr 12, s. 4-5
  79. Sześciolatek w szkole / Krystyna Dąbek.// Życie Szkoły. – 2011, nr 2, s.5-10
  80. Sześciolatek w szkole podstawowej / Karol Semik.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 2-3
  81. Sześciolatek w szkole : społeczno-emocjonalne wymiary przejścia edukacyjnego / Anna Kienig.// Edukacja. – 2011, nr 3, s. 50-56
  82. Sześciolatek wchodzi w rolę ucznia / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska, Dominika Szymańska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 6, s. 48-52
  83. Sześciolatki a nauka szkolna / Wojciech Brejnak.// Życie Szkoły. – 2009, nr 10, s.52-56
  84. Sześciolatki a nauka szkolna / Wojciech Brejnak.// Życie Szkoły. – 2009, nr 9, s.48-52
  85. Sześciolatki do szkoły! / Katarzyna Kowalczewska-Grabowska, Agata Rzymełka-Frąckiewicz.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 9, s. 3-8
  86. Sześciolatki w szkole – niekończąca się historia… / Ewelina Ostaszewska.// Nowa Szkoła. – 2013, nr 4, s. 3-9
  87. Sześciolatki w szkole. Fakty i mity / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 50-52
  88. Sześciolatki w szkole. Fakty i mity / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 5, s. 60-61
  89. Sześciolatki w szkołach – bilans zysków i strat / Małgorzata Tonia.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, s. 25-26
  90. Sześciolatki w szkołach / Maria Halińska.// Psychologia w Szkole. – 2013, nr 4, s. 17-21
  91. Szkoła gotowa na sześciolatki, sześciolatki gotowe na szkołę / Lidia Jastrzębska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 5, s. 16-18
  92. W przededniu obowiązkowej edukacji dzieci sześcioletnich : w lubelskich szkołach / Barbara Bilewicz-Kużnia ,Teresa Parczewska.// Życie Szkoły. – 2009, nr 9, s.30-35
  93. Wpływ aktywności ruchowej na dojrzałość szkolną dziecka / Iwona Otrębska, Joanna Waleczek.// Lider. – 2010, nr 7/8, s. 25-26
  94. Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły / Anna I. Brzezińska, Joanna Matejczuk, Anna Nowotnik.// Edukacja. – 2012, nr 1, s. 7-22
  95. Zastrzeżenia i uwagi dotyczące reformy obniżającej wiek szkolny / Urszula Moszczyńska.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, s. 49-52
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return