NAUCZANIE DZIECKA NIEWIDOMEGO I NIEDOWIDZĄCEGO

Opublikowano 24 listopada 2014 o godzinie 14:32 autor Edyta Dobek

NAUCZANIE DZIECKA NIEWIDOMEGO I NIEDOWIDZĄCEGO

Zestawienie bibliograficzne książek, artykułów z czasopism i zbiorów audiowizualnych dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki


  1. Dzieci niewidome i słabowidzące / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1996.  W 2416 br.
  2. Nauczanie początkowe dzieci niewidomych / Ewa Bendych, Maria Janik ; [Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej]. – Warszawa : Wydaw. WSPS, 1981. W   27261
  3. Odkrywanie niepełnosprawności wzrokowej w nauczaniu włączającym / Janusz Kirenko, Piotr Gindrich ; Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza im.Wincentego Pola w Lublinie. – Lublin : Wydawnictwo Akademickie Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola, 2007. W   61686
  4. Orientacja przestrzenna w usamodzielnianiu osób niewidomych / pod red. Jadwigi Kuczyńskiej-Kwapisz ; Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2001.  W 70950
  5. Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli realizujących podstawę programową w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum z uczniami niewidomymi i słabo widzącymi /  pod red. Stanisława Jakubowskiego. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001. W 2929 br.
  6. Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą : metoda pracy sekwencjami na lekcjach plastyki / Agnieszka Żabińska. – Warszawa : Difin, 2011.   W 68077
  7. Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005.  W 3321 br., P  3322 br.
  8. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. – Warszawa : MENiS, 2005.  W 3325 br., P 3326 br.
  9. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. W 3315 br., P 3316 br.
  10. Z zagadnień tyflopedagogiki zawodowej / Maria Zięcina ; Instytut Kształcenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego w Warszawie. – Warszawa : IKN, 1979.   W 28728

Artykuły z czasopism


  1. Adaptacja materiałów do nauki czytania i pisania dla dzieci słabo widzących / Kornelia Czerwińska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2007, nr 9, s. 16-21
  2. Adaptacja pomocy tyfloglottodydaktycznych w szkołach integracyjnych / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 163-174
  3. Adaptacja pomocy tyfloglottodydaktycznych w szkołach integracyjnych. Cz. 2 / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 243-251
  4. Bajka o Królewnie Śnieżce – francuski sposób przygotowania niewidomych dzieci do czytania i pisania pismem Braille’a / Małgorzata Paplińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 55-59
  5. Dziecko słabo widzące w szkole integracyjnej na etapie edukacji wczesnoszkolnej : z doświadczeń nauczyciela wspierającego / Ewa Cecka.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.32-36
  6. Eksperyment nauczający w pracy z dzieckiem niewidomym / Kornelia Czerwińska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2008, nr 2, s. 84-104
  7. Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole masowej / Urszula Nadolna.// Życie Szkoły. – 2010, nr 1, s.28-30
  8. Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole ogólnodostępnej / Urszula Nadolna.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 51-54
  9. Komputery i sieci komputerowe jako media wspomagające nauczanie języka angielskiego uczniów niewidomych / Jarosław Wiazowski.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 87-92
  10. Leczenie wad wzroku w przedszkolu / Elżbieta Ardeli.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1996, nr 9, s. 554-556
  11. Międzynarodowa Szkoła Matek na Krymie i Szkoła dla Niewidomych we Lwowie / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 71-73
  12. Możliwości i ograniczenia ucznia niewidomego w nauce języka obcego. Mity i fakty / Małgorzata Jedynak.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 2, s. 71-75
  13. Możliwości wykorzystania grafiki dotykowej w nauczaniu języków obcych – teoria a praktyka / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 323-329
  14. Nauczanie języka angielskiego uczniów z dysfunkcją wzroku oraz niepełnosprawnością intelektualną / Sebastian Krzysztof Romantowski.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 3, s. 223-233
  15. Niewidomi a języki obce, czyli kilka słów o tyfloglottodydaktyce / Tomasz P. Krzeszowski.// Języki Obce w Szkole. 2001, nr 7, s. 5-12
  16. Oddział dzieci niewidomych i słabo widzących / Aleksandra Szlendak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 9, s. 550-552
  17. Projekt „Per linguas mundi ad laborem” – adaptacja pomocy dydaktycznych do nauczania języków obcych uczniów niewidomych i słabo widzących / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 243-251
  18. Razem czy osobno? : integracyjne pomoce dydaktyczne w nauczaniu języków obcych / Bogusław Marek.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 93-102
  19. Scenariusz zajęć w klasie drugiej obejmujący edukację polonistyczną i przyrodniczą z uwzględnieniem dziecka słabo widzącego / Ewa Kowalska, Ewa Cecka.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s.93-96
  20. Specyficzne zagadnienia w nauczaniu polonistycznym dzieci niewidomych / Anna Bloch.// Polonistyka. – 2010, nr 8, s. 54-55
  21. Sposoby nauczania brajla w Polsce i wybranych krajach świata / Małgorzata Paplińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 15-23
  22. Świat bez wzroku : czy uczeń niewidomy to uczeń niepełnosprawny? / Bogusław Marek.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 28-32
  23. Uczeń słabowidzący w szkole / Małgorzata Sobocińska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 11, s. 56-59
  24. Uczeń z deficytami wzroku na lekcji języka obcego / Małgorzata Jedynak.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 2, s. 44-51
  25. Warunki dla słabo widzących w klasie / Beata Błachut.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 15-18
  26. Wpływ rozumienia pojęć przez dzieci niewidome na nauczanie języków obcych / Katarzyna Jaworska-Biskup.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 25-34
  27. Wskazania metodyczne do pracy z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem w warunkach szkoły ogólnodostępnej / Milena Nazarczuk.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s. 214-224
  28. Wybrane problemy nauczania gry na fortepianie dzieci niewidomych / Iwona Głowacka.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 135-146
  29. Zobaczyć świat : projekt pracy z uczniem niewidomym na lekcjach języka polskiego / Aldona Fojkis. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009.
  30. Związek trudności w nauce czytania pisma Braille’a z właściwościami percepcji dotykowej i umiejętnościami fonologicznymi dzieci niewidomych / Anna Wesotowska, Michał J. Gacek.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2013, nr 4, s. 79-93
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót