MOTYWACJA UCZENIA SIĘ

Opublikowano 31 maja 2012 o godzinie 13:57 autor BP Wyszków

MOTYWACJA UCZENIA SIĘ

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004 – 2011

Wydawnictwa zwarte: 


  1. Cele i osiągnięcia w uczeniu się / Waldemar Kozłowski. – Warszawa : Wydaw. SGGW, 2006.
  2. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki? : ilustrowane przykładami z pracy polskich nauczycieli uczestników Internetowej Akademii „Szkoły uczącej się” / Merrill Harmin ; [przekł. Agata Tomaszewska]. – Warszawa : CEO, 2004.
  3. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki? : z polskimi przykładami z kursu internetowego Akademii „Szkoły uczącej się” / Merrill Harmin ; [przekł. Agata Tomaszewska]. – Wyd. 2. – Warszawa : CEO, 2005.
  4. Jak motywować uczniów do nauki języka obcego : motywacja w teorii i praktyce / Marek Szałek. – Poznań : Wagros, cpo. 2004.
  5. Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik / Edwin A. Locke ; z ćwiczeniami sporządzonymi we współpr. z Anne H. Locke ; przekł. Romuald Kirwiel. – Poznań : „RK”, 2004.
  6. Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik / Edwin A. Locke ; z ćwiczeniami sporządzonymi we współpr. z Anne H. Locke ; przekł. Romuald Kirwiel. – Wyd. 2. – Poznań : Wydawnictwo Nakom, 2009.
  7. Motywacja do nauki / Martin V. Covington, Karen Manheim-Teel ; przeł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004.
  8. Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce / Alicja Gałązka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008.
  9. Motywowanie uczniów do nauki / Jere Brophy; tł. Krzysztof Kruszewski. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
  10. Motywowanie uczniów w praktyce / Grażyna Uhman. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA, 2005.
  11. Nauczanie w praktyce. T. 1 / wybór i red. materiałów Andrzej Janowski ; [tł. Zofia Janowska, Magdalena Lipińska-Derlikowska] ; Międzynarodowa Akademia Edukacji. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009.
  12. Nauczanie w praktyce. T. 2 / wybór i red. materiałów Andrzej Janowski ; [tł. Magdalena Lipińska-Derlikowska] ; Międzynarodowa Akademia Edukacji, Międzynarodowe Biuro Edukacji. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, cop. 2010.
  13. Zdrowe kierowanie klasą : motywacja, komunikacja, dyscyplina / Raymond M. Nakamura ; z wprow. Andrzeja Janowskiego ; tł. Zofia Janowska. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011.

Artykuły z czasopism


  1. 15 powodów, dla których warto napisać … : plan lekcji / Katarzyna Bruder.// Języki Obce w Szkole. – 2009, nr specjalny 6, s.155-162
  2. Aktywizowanie uczniów warunkiem skuteczności przyswajania obcojęzycznej leksyki / Ewa Dźwierzyńska.// Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 4, s. 55-58
  3. Bez motywacji nie ma efektów / Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 57-67
  4. Bezradność intelektualna / Marta Koć-Januchta.// Polski w Praktyce. – 2011, nr 2, s. 44-45
  5. Cele i strategie uczenia się / Waldemar Kozłowski.// Edukacja. – 2010, nr 3, s. 42-57
  6. Czy przymus musi demotywować? / Jadwiga Radwańska.// Remedium. – 2011, nr 4, s. 10-11
  7. Edukacja dorosłych w kontekście ich potrzeb sterowniczych / Jolanta Wilsz.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2009, nr 3, s. 19-27
  8. Jak ciekawiej motywować do uczenia się geografii ? / Julian P.Sawiński.// Geografia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 5-10
  9. Jak jeść słonia? / Ewa Iskierka-Kasperek.// Charaktery. – 2009, nr 10, s. 78-80
  10. Jak lepiej motywować do uczenia się biologii? / Julian Piotr Sawiński.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 53-58
  11. Jak motywować uczniów do nauki języka dzięki zdobywaniu sprawności / Sylwia Krause.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 186-190
  12. Jak motywować ucznia do wysiłku fizycznego – aby był przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem / Paweł Woźny.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 8, s. 33-36
  13. Jak motywować ucznia do wysiłku fizycznego, aby był przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem? / Paweł Woźny.// Lider. – 2009, nr 11, s. 22-23
  14. Jak motywować uczniów do nauki – poradnik dla młodych nauczycieli wf / Dariusz Sitkowski.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 11, s. 37-42
  15. Jak motywować uczniów na lekcjach języka polskiego? / Krzysztof Gierszal.// Język Polski w Gimnazjum. – 2006/2007, nr 3, s. 7-19
  16. Jak promować język niemiecki wśród uczniów? : projekt Deutsch-Wagen-Tour w Polsce / Maciej Mackiewicz, Justyna Wichłacz.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 72-79
  17. Jak sprawić, aby uczniowie znaleźli w sobie motywację do nauki języków obcych? / Anna Włudarczyk-Dudzic.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 25-28
  18. Jak wzmacniać motywację do nauki? / Henryk Kraszkiewicz.// Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 10, s. 21-22
  19. Kształtowanie motywacji do nauki w społeczeństwie informacyjnym – zarys problemu / Danuta Morańska.// Chowanna. – 2007, T. 2 (29), s. 98-113
  20. List do Juliana / Wojciech Turewicz.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 4, s. 21-23
  21. Marzą mi się aktywni i zainteresowani lekcją uczniowie… / Anna Tulczyńska.// Chemia w Szkole. – 2011, nr 6, s. 19-23
  22. Mobilizacja uczniów do nauki / Ewa Gałązka.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 14-15
  23. Moje refleksje o angielskim systemie motywacji w szkole / Agnieszka Tarabuła.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 1, s. 166-168
  24. Motywacja / Katarzyna Nowicka.// Matematyka w Szkole. – 2009, nr 51, s. 17-19
  25. Motywacja / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 4, s. 25-26, 30
  26. Motywacja a cele w szkolnej edukacji fizycznej / Jacek Szalewski.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2006, nr 3, s. 21-23
  27. Motywacja do nauki języka obcego / Katarzyna Baumann.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 177-179
  28. Motywacja do uczenia się – wybrane konstruktywistyczne konteksty / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow.// Edukacja. – 2011, nr 3, s. 106 – 112
  29. Motywacja do uczenia się języka obcego w ujęciu psychologii kognitywnej / Paweł Sobkowiak.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 5-12
  30. Motywacja i ograniczenia percepcyjne dzieci niepełnosprawnych słuchowo w zakresie uczenia się języka angielskiego : (doniesienia z badań) / Jowita Żuk.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 19-38
  31. Motywacja i strategie uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum / Ewa Filipiak.// Edukacja. – 2011, nr 2, s. 28-35
  32. Motywacja osób niepełnosprawnych ruchowo do nauki języka angielskiego / Agnieszka Chabasińska.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 6, s. 263-264
  33. Motywacja samoistna w uczeniu się : trafność opinii nauczycieli / Waldemar Kozłowski.// Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 1/2, s. 19-26
  34. Motywacja uśpiona w szkolnej ławce / Aneta Szczykutowicz.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 5-9
  35. Motywacja w samokształceniu uczniów / Gabriela Kryk.// Życie Szkoły. – 2007, nr 9, s. 10-14
  36. Motywacyjne działanie komputera / Henryk Kraszkiewicz.// Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 5-6
  37. Motywowanie – ze sztuką nauczania języków obcych / Dorota Molda.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 5, s.11-15
  38. Motywowanie do nauki / Urszula Kłusek.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 9
  39. Motywowanie uczniów / Anna Lidia Brzywca.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 3, s. 22-24
  40. Motywowanie uczniów do działań twórczych – między romantyzmem a behawioryzmem / Maciej Karwowski.// Ruch Pedagogiczny. – 2006, nr 3/4, s. 13-26
  41. Motywowanie uczniów do nauki – zadanie współczesnego nauczyciela / Beata Dyrda.// Chowanna. – 2006, T. 1 (26), s. 121-131
  42. Motywująca tęcza / Urszula Bandoła.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 15
  43. Na pozytywną nutę / Iwona Majewska-Opiełka.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 28-30
  44. Najpierw przyjemność, później obowiązek / Marzena Jankowska-Buszta.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 2, s. 157-161
  45. Nauczyciel bibliotekarz jak psycholog / Grażyna Petruczynik.// Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 12, s. 5-7
  46. Negocjowanie programu nauczania jako czynnik motywujący do uczenia się języka obcego / Paweł Sobkowiak.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 139-146
  47. Negocjowanie programu nauczania języka obcego z uczniami / Paweł Sobkowiak.// Języki Obce w Szkole. – 2009, nr specjalny 6, s. 77-86
  48. Nowe spojrzenie na dobrego ucznia w dydaktyce językowej / Mirosław Pawlak.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 28-36
  49. O”lepszej” i „gorszej” motywacji do uczenia się / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 54-56
  50. O motywacji we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych słowami dzieci / Anna Jaroszewska.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 1, s. 51-55
  51. O motywowaniu do rozwoju / Danuta Rodziewicz.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 10, s. 29-32
  52. O motywowaniu punktami / Przemysław Bąbel.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 99-106
  53. O motywowaniu uczniów do nauki / Wioletta Kozak.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 2, s. 25-26, 29
  54. O niektórych współczesnych aspektach edukacji / Erich Petlák, Jana Hanuliaková.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 3, s. 7-11
  55. O poczuciu sprawstwa w procesie uczenia się / Iwona Kopaczyńska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 5, s. 5-13
  56. O sztuce motywacji uczniów do nauki / Ewa Grodecka.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 9, s. 46-47
  57. O świadomości językowej uczniów / Ewa Grodecka, Renata Królikowska.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 181-184
  58. O wielkiej roli motywowania / Danuta Bula.// Język Polski w Szkole IV-VI. – 2007/2008, nr 4, s. 85-93
  59. Ocena wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej studentów rozpoczynających studia na kierunkach nieinformatycznych / Józefa Górska-Zając.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 89-94
  60. Ocenianie wzmacniające / Grażyna Gurnik.// Edukacja. – 2006, nr 3, s. 47-63
  61. Osobowość wyuczona / Przemysław Bąbel.// Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 49-58
  62. Plan tygodniowy jako ciekawa alternatywa na lekcjach języka obcego / Konstancja Kuligowska.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 146-151
  63. Pochwała czy zachęta : w poszukiwaniu najefektywniejszych sposobów motywacji ucznia do pracy / Karolina Horak.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 180-181
  64. Pochwała pochwały / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 6, s. 5
  65. Ponownie o motywowaniu uczniów do uczenia się geografii / Sławomir Piskorz, Mariola Tracz.// Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 5-13
  66. Postawa ojca a wyniki szkolne dziecka / Magdalena Nakielska.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 10-11
  67. Poszukiwanie mocnych stron ucznia – każdego można za coś pochwalić / Bogdan Urbanek.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 1/2, s. 31-37
  68. Prosto do celu / Grażyna Katra.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 28-36
  69. Przymus czy rzeczywiste pragnienie? O motywacji i motywowania ucznia / Monika Kaźmierczak.// Język Polski w Gimnazjum. – 2011/2012, nr 3, s. 77-84
  70. Rola aktywności podmiotowej dziecka w procesie korekcyjnym / Józefa Bałachowicz.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 2, s. 95-103
  71. Rola oceny opisowej jako czynnika kształtującego motywację uczniów / Małgorzata Ekiert.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 30-33
  72. Rozwijanie u ucznia motywacji wewnętrznej : nowe metody chwalenia i zachęcania do współpracy / Anna Przychodzeń.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 28-30
  73. Różne sposoby na to, żeby uczniowi chciało się chcieć / Jacek Buczny.// Psychologia w Szkole. – 2006, nr 3, s. 57-72
  74. Rywalizacja i ściąganie / Danuta Sterna.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 128-131
  75. Strateg w szkolnej ławce / Urszula Dębska, Halina Guła-Kubiszewska.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 4-14
  76. Szkolna motywacja wewnętrzna / Waldemar Kozłowski.// Edukacja. – 2006, nr 1, s. 25-39
  77. Szkolny „wyścig szczurów” / Jadwiga Radwańska.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 4, s. 19-29
  78. Testy jako instrumenty glottdydakyczne / Krzysztof Polok.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 4, s. 63-69
  79. Uczmy języka dobrze i nie (s)tresujmy uczniów / Anna Paplińska.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 75-78
  80. Uczymy skutecznie / Eliza Borczyk.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 34-41
  81. Wiara w rozwój czyni cuda / Kinga Lachowicz-Tabaczek.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 5-14
  82. Właściwa motywacja / Henryk Kraszkiewicz.// Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 1, s. 11-12
  83. Wspólne rozwiązywanie problemów / Karolina Walczykowska.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 5, s. 70-72
  84. Współpraca między szkołami jako urozmaicenie nauczania języka obcego / Joanna Augustynowicz.// Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 1, s. 170-171
  85. Wybrane aspekty funkcji motywacyjnej oceny widzianej z perspektywy uczniów i nauczycieli / Grażyna Szyling.// Edukacja. – 2008, nr 1, s. 23-33
  86. Wyciszanie klasy w momencie rozpoczynania zajęć – propozycja działań i zabaw / Katarzyna Wizgacz.// Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 112-114
  87. Wywołać i wspierać zaradność! : jak motywować do uczenia się? / Julian P. Sawiński.// Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 17-18
  88. Zacząć od początku / Iwona Majewska-Opiełka.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 14-17
  89. Zainteresowanie jako motyw uczenia się w wychowaniu fizycznym i sporcie / Tadeusz Sankowski, Katarzyna Stachowiak.// Kultura Fizyczna. – 2006, nr 3/4, s. 13-16
  90. Zmotywowana klasa : czyli jak nauczyciel może spełnić swoje marzenia / Urszula Grygier.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s. 28-34
  91. Zrozumieć problem motywacji / Małgorzata Siekańska.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 15-24

Электронные услуги

Наша библиотека

Файлы cookie и политика конфиденциальности

Сайт использует файлы cookie (так называемые "куки") в целях, необходимых для надлежащего функционирования сайта, адаптации сайта к индивидуальным предпочтениям пользователя и статистики. В настройках каждого веб-браузера можно отключить хранение файлов cookie, чтобы информация не собиралась. Если вы не согласны с сохранением информации в файлах cookie, вам следует покинуть сайт.

Отметьте файлы cookie, которые вы принимаете:
Возвращение