Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – zestawienie bibliograficzne

  1. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / Robert Kamionowski. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2022, nr 1 (126), s. 40-45
  2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ważnym zadaniem przedszkola / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 11 (86), s. 23-26
  3. Strategie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu / Magdalena Olempska-Wysocka. // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 2, s. 96-103
  4. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku od 3 do 6 lat / Agnieszka Zielińska-Graf. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 2 (59), s. 61-62
  5. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Polsce – korzyści wynikające ze stymulacji psychomotorycznej i rządowego programu za życiem – rozważania empiryczne / Jacek Szmalec. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2021, nr 8, s. 48-65
  6. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2016. W 36287
  7. Wczesne wspomaganie rozwoju jako forma wsparcia dzieci z trudnościami rozwojowymi /Izabela Straszewska. // Wychowawca. – 2020, nr 5, s. 8-9
  8. Wczesne wspomaganie rozwoju jako ważny obowiązek dyrektora / Małgorzata Łoskot. //Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 9 (104), s. 36-39
  9. Znaczenie wczesnej interwencji dla rozwoju dzieci z niepełnosprawnością / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 6, s. 35-40
  10. Dzieci przedwcześnie urodzone : możliwości wsparcia i pomocy / pod redakcją Małgorzaty Wójtowicz-Szefler. – Warszawa : Difin 2018. W 37294
  11. Wspomaganie rozwoju pamięci u dzieci w wieku szkolnym / Marta Molińska. // Remedium. – 2020, nr 2, s. 12-14
  12. Czytanie dla rozwoju : wczesnodziecięca nauka czytania metodą Cudowne Dziecko / Aneta Czerska. – Warszawa : Instytut Rozwoju Małego Dziecka cop. 2016. W 35796  W 36959
  13. Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz. // Wychowawca. – 2015, nr 6, s. 20-21
  14. Neurofizjologiczne usprawnianie dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi / Ilona Misiewicz-Brzozowska, Gabriela Lorens. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 3, s. 73-85
  15. Opinie rodziców na temat jakości współpracy oraz wsparcia uzyskiwanego w procesie terapeutycznym ich dzieci z niepełnosprawnością. Raport z badań / Katarzyna Lichtańska. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2019, nr 2, s. 271-283
  16. Dziecko z niepełnosprawnością ruchową : jak wspomagać rozwój psychoruchowy / red. nauk. Maria Borkowska ; [aut. Maria Borkowska et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2015. W 36931
  17. Układam, piszę, opowiadam : pomoc terapeutyczna do wspomagania rozwoju mowy /Aleksandra Wiśniewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020. W 38527
  18. Nauczyciel przedszkola kontra ORM, czyli opóźniony rozwój mowy / Joanna Czapla. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 4-8
  19. Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka : od noworodka do 6 roku życia / Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne 2015. W 35819
  20. Wczesna interwencja logopedyczna / redakcja naukowa Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2016. W 36135
  21. Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2017. W 38069
  22. Arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 7, s. 60-63
  23. Był sobie papier : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 8, s. 60-63
  24. Rozwój kompetencji nauczyciela wspomagającego ucznia z autyzmem / Anna Zamkowska, Marita Snopek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 95-105
  25. „By zmysły nie prysły” : wspomaganie integracji sensorycznej dziecka / Anna Komar. // Życie Szkoły. – 2020, nr 3/4, s. 67-69
  26. Wczesna terapia surdologopedyczna w aspekcie stymulacji rozwoju dziecka z niepełnosprawnością słuchową : (opis indywidualnego przypadku) / Aneta Maculewicz. // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 4, s. 278-283
  27. Magiczny świat baśni i bajek : metafory i symbole w procesie wspomagania dziecka w rozwoju / Ewa Zawadzka, Anita Rawa-Kochanowska. – Warszawa : Difin 2015. W 35497 W 35438
    W 35384
  28. Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / redakcja naukowa: Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. – Gdańsk : Harmonia Universalis ; [Warszawa] : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej 2020. W 38415
  29. Motoryka mała – jak możemy wspomagać jej rozwój? / Martyna Krasny. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 7, s. 56-58
  30. „By zmysły nie prysły” : wspomaganie integracji sensorycznej dziecka. Cz. 2 / Anna Komar. // Życie Szkoły. – 2020, nr 5, s. 18-19
  31. Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym : wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Karolina Skarbek, Irmina Wrońska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola 2017. W 36459, W 36542
  32. Zestaw ćwiczeń wspomagający terapię opóźnionego rozwoju mowy / Monika Wałaszek. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 41
  33. Zestaw ćwiczeń wspomagający terapię opóźnionego rozwoju mowy / Monika Wałaszek. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 39-40
  34. Zestaw ćwiczeń wspomagający terapię opóźnionego rozwoju mowy / Monika Wałaszek. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 42-44
  35. 35.Zabawy z piłkami jako sposób na wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 11-13
  36. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 10, s. 61-63
  37. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 1, s. 58-60
  38. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 40-42
  39. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 48-50
  40. Był sobie papier, czyli arteterapia dla przedszkolaka : zabawy plastyczne i ruchowe wspomagające rozwój małego dziecka / Anna Kalbarczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 9, s. 56-58
  41. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 1, Rozwój sprawności językowych : podstawowe problemy logopedyczne / redakcja naukowa: Aneta Domagała, Urszula Mirecka. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2021. W 39648
  42. Metody aktywizujące, które wspomagają gotowość szkolną dziecka sześcioletniego. Cz. 1 / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 4, s. 36-41
  43. Arkusz zbiorczy podsumowujący diagnozę wstępną dziecka pięcio-, sześcioletniego w zakresie wspomagania rozwoju intelektualnego wraz z edukacją matematyczną. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 11 (76), s. 41
  44. Uwaga, uwaga! : czyli jak wspomagać koncentrację u przedszkolaka / Dorota Pietrzyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 3, s. 48-51
  45. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2016. W 39340
  46. Krok po Kroku : jak rozwijać mowę dziecka. [Cz. 2], Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 37302
  47. Wczesna diagnoza zaburzeń SI : wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutką SI o istocie oddziaływań na zmysły dziecka / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. przepr. Marta Kaczmarczyk. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 2 (79), s. 10-14
  48. Jak wspierać wysoko wrażliwe dzieci w wieku szkolnym / Marta Molińska. // Remedium. – 2020, nr 11, s. 27-29
  49. Wspomaganie uczniów z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji w edukacji włączającej / Dorota Podgórska-Jachnik. // Edukacja. – 2018, nr 4, s. 8-21
  50. Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu : wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutą SI – o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. Marta Kaczmarczyk. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 6, s. 8-11
  51. Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu : wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutką SI o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. przepr. Marta Kaczmarczyk. // Życie Szkoły. – 2017, nr 6, s. 2-5
  52. Księga wymagającego dziecka : pomocna rodzicom dzieci, które więcej płaczą, trudniej zasypiają, częściej się złoszczą – od narodzin do piątego roku życia / William Sears, Martha Sears ; [tł. Marta Panek]. – Warszawa : Mamania – Grupa Wydawnicza Relacja 2015. W 35368
  53. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przekład Emilia Bochenek. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2017. W 39283
  54. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy / redakcja naukowa Aneta Domagała, Urszula Mirecka. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia 2021. W 39881
  55. Trudności w uczeniu się i zaburzenia zachowania występujące u małych dzieci / pod redakcją Anny Mikler-Chwastek. – Warszawa : Difin 2017. W 36845, W 36710
  56. Kompletny program terapii SAZ : dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności zaawansowanych krok po kroku / Julie Knapp ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2019. W 38241
  57. Emocje komunikacja akceptacja : program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku Przedszkolnym i szkolnym : plecak szczęśliwego ucznia / Agnieszka Lasota, Dominika Jońca M ; [ilustracje: Agnieszka Lasota, Dominika Jońca, Adam Lasota]. – Warszawa : Difin copyright 2021. W 39727
  58. Indywidualizacja pracy z dzieckiem odroczonym od obowiązku szkolnego / Wiesława Mądrowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 7, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 30-33
  59. Piosenki od A do Z : piosenki i zabawy wspomagające naukę literek / Maria Zofia Tomaszewska. – Kraków : CEBP 24.12 [2017]. W 36941
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót