WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO

Opublikowano 18 listopada 2013 o godzinie 15:04 autor Edyta Dobek

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO
Wykaz artykułów z czasopism za lata 2000 – 2013  dostępnych
w Czytelni Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce

  1. Badanie dojrzałości szkolnej / Marzena Oterman.// Życie Szkoły. – 2010, nr 6, s.34-45
  2. Badanie gotowości szkolnej sześciolatków / Elżbieta Koźniewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 3, s. 11-15
  3. Co dalej z sześciolatkami ? / Małgorzata Narożnik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s.35-36
  4. Co robić, aby absolwent przedszkola nie nudził się w pierwszej klasie? / Barbara Lubaszewska-Borys.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 12, s. 48-51
  5. Co warto wiedzieć, a o czym warto przypomnieć? W związku z wczesnoszkolną edukacją „sześciolatków” / Krzysztof Ziemba.// Lider. – 2010, nr 3, s. 25-26
  6. Co z tą dojrzałością szkolną? / Bożena Janiszewska.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 33-37
  7. Czy daleka droga sześciolatka do szkoły? / Elżbieta Stój.// Życie Szkoły. – 2009, nr 7, s.60-62
  8. Czy posłać sześciolatka do szkoły? / Dorota Michałek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 7, s. 57
  9. Czy zabieramy dzieciństwo sześciolatkom? / Hanna Liberska, Mirosława Matuszewska.// Psychologia w Szkole. – 2011, nr 4, s. 97-105
  10. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 346-357
  11. Diagnoza przedszkolna – klucz do nauki w klasie pierwszej / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 4-9
  12. Diagnoza przedszkolna / Elżbieta Koźniewska.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 8, dod. Niezbędnik Dyrektora, s. 5-11
  13. Diagnoza przedszkolna / Katarzyna Stępniak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 23-28
  14. Dlaczego wcześniej do szkoły / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 12, s. 21-23
  15. Dobry start – czyli o trudnej adaptacji szkolnej / Ewa Jonakowska.// Życie Szkoły. – 2012, nr 8, s. 32-34
  16. Dojrzałość emocjonalna a dojrzałość szkolna / Elżbieta Uchmanowicz.// Wychowawca. – 2012, nr 1, s. 10-11
  17. Dojrzałość emocjonalna dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki / Aleksandra Skowrońska.// Życie Szkoły. – 2009, nr 7, s.13-18
  18. Dojrzały emocjonalnie siedmiolatek / Bożenna Przybylak.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 7, s. 2-5
  19. Dwa roczniki w jednej klasie: szansa czy wyzwanie? / Aleksandra Jagła.// Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 32-34
  20. Dyrektorzy szkół czekają na sześciolatki / Paulina Gumowska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 6, s. 14-16
  21. Dziecko 6-letnie w szkole / Zdzisław Ratajek.// Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 1, s.82-89
  22. Dziecko sześcioletnie u progu nauki szkolnej / Aldona Kopik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 9, s. 5-12
  23. Dziecko w sytuacji startu szkolnego / Aleksandra Skoczek.// Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 1, s. 14-22
  24. Edukacja AD 2011 – spór o sześciolatki / Lidia Jastrzębska.// Nowa Szkoła. – 2012, nr 1, s. 3-6
  25. Edukacja elementarna – sześciolatek na progu szkoły / Ewa Brańska, Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 10-11
  26. Edukacja przedszkolna w perspektywie zmian / Ewa Brańska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 387-393
  27. Edukacja sześciolatków : liczby i fakty / Ewa Brańska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2005, nr 5, s. 4-12
  28. Edukacja w planach rządu / Lidia Jastrzębska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 7, s. 53-54
  29. Emocje sześciolatka / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 50-53
  30. Głos psychologa dziecięcego w sprawie edukacji szkolnej 6-latka / Ewa Czownicka.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, s. 44-46
  31. Gotowość czy dojrzałość szkolna? : kilka praktycznych i teoretycznych uwag / Małgorzata Chojak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s.20-23
  32. Gotowość do nauki czytania i pisania dzieci wiejskich / Joanna Sikorska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2006, nr 4/5, s. 29-32
  33. Gotowość do nauki matematyki dzieci siedmioletnich z problemami zdrowotno-rozwojowymi / Ewa Małgorzata Szulimas.// Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s.18-30
  34. Gotowość do podjęcia nauki w szkole / Mirosława Pleskot.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 39-40
  35. Gotowość szkolna sześciolatka / Aleksandra Jagła.// Życie Szkoły. – 2013, nr 7, s. 4-6
  36. Gotowość szkoły czy gotowość dziecka? / Barbara Wilgocka-Okoń.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 1, s. 4-8
  37. Gotowość zdrowotna dziecka do podjęcia nauki – wybrane zagadnienia / Aleksandra Wolny-Niedzielska.// Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s.74-80
  38. Indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne i nauczanie indywidualne – dyskryminacja czy wyrównywanie szans / Irena Kleniewska.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 306-310
  39. Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej / oprac. Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 24-26
  40. Informacja o gotowości szkolnej dziecka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 20-21
  41. Informacja o stanie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole – przykład / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 25-26
  42. Jak pomóc dziecku w dobrym starcie do szkoły? / Bożena Janiszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 9, s. 18-25
  43. Jak zachęcić sześciolatka do pisania i czytania / Aleksandra Jagła.// Życie Szkoły. – 2012, nr 6, s. 36-38
  44. Już do szkoły czy jeszcze w przedszkolu? / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 3 (40), s. 48-50
  45. Kiedy dziecko jest gotowe do nauki w szkole? / Michał Ziarko, Bernardeta Bogdanowska.// Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 26-28
  46. Kiedy sześciolatek może być dobrym uczniem? / Anna I. Brzezińska, Dominika Szymańska.// Remedium – 2012, nr 10, s. 4-5
  47. Kilka przykazań przed-szkolnych, czyli jak dzieckiem rządzić, by mu krzywdy nie wyrządzić / Wojciech Brejnak.// Życie Szkoły. – 2009, nr 7, s.55-58
  48. Kompetencje poznawcze pięciolatków / Jolanta Andrzejewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 5-12
  49. Kształtowanie gotowości dziecka do szkoły / Klaudia Paszkiewicz [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 50-53
  50. Mam 6 lat i co dalej? / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 4-10
  51. Możliwości i potrzeby dzieci / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 56-58
  52. O 6-latkach w szkole : racjonalnie i innowacyjnie / Jan Fazlagić.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 41-43
  53. O dojrzewaniu do dojrzałości szkolnej / Wojciech Brejnak.// Życie Szkoły. – 2009, nr 8, s.46-51
  54. Oddajemy głos sześciolatkom / Paulina Gumowska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 10, s. 14-17
  55. Opinie rodziców na temat obniżenia do 6 lat wieku podjęcia obowiązku szkolnego (z uwzględnieniem zagadnień dotyczących sprawności fizycznej i postawy ciała) / Marta Moczarska, Dorota Rojek.// Kultura Fizyczna. – 2011, nr 1/4, s. 34-39
  56. Ostatni dzwonek! Przygotowanie dziecka do szkoły / Anna I. Brzezińska.// Remedium – 2013, nr 1, s. 10-12
  57. Pedagodzy o „wojnie o maluchy” / Lidia Jastrzębska.// Nowa Szkoła. – 2013, nr 7, s. 37-39
  58. Pięciolatek w nowej roli, czyli prawo do wcześniejszej nauki / Krystyna Kamińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 2, s. 12-17
  59. Początek nauki w szkole – przejście rozwojowe i edukacyjne : przegląd badań / Anna Kienig.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 89-95
  60. Problem dojrzałości szkolnej – w świetle auksologii / Napoleon Wolański.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2013, nr 2, s. 14-20
  61. Program adaptacyjny dla uczniów klas pierwszych : doświadczenia i projekty / Jolanta Mazur.// Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 1, s. 38-53
  62. Przedszkola niepubliczne a nabór sześciolatków do szkół / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 1 (38), s. 42-44
  63. Przedszkolak uczniem – problem progu szkolnego / Ewa Brańska.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 11, s. 52-54
  64. Przygoda z diagnozą przedszkolną / Beata Gutowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s.24-28
  65. Przygotowania szkoły do przyjęcia sześciolatków / Jacek Stec.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 6, s. 41-44
  66. Przykładowa procedura kontroli spełniania obowiązku nauki przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 11 (27), s. 38-40
  67. Psychologowie o rozwoju dziecka w średnim dzieciństwie / Magdalena Kosno.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 11, s. 56-59
  68. Realizacja obowiązku szkolnego przez dzieci niewidome i słabowidzące ze sprzężoną niepełnosprawnością / Paulina Zawadzka.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 42-50
  69. Rola rodziców w osiąganiu przez dzieci dojrzałości szkolnej / Beata Bielska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 6, dod. Wkładka metodyczna nr 6, s. VII-VIII
  70. Sortowanie kart jako metoda badania giętkości poznawczej u dzieci w wieku 3-8 lat / Sławomir Jabłoński [et al.].// Edukacja. – 2013, nr 1, s. 54-72
  71. Studium przypadku w służbie diagnozy sześciolatka / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 9, s. 56-60
  72. Szansa czy klęska edukacji? / Lidia Pokinko.// Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 6-7
  73. Szanse edukacyjne i emocjonalna gotowość szkolna dzieci 6-letnich z małych przedszkoli / Ewa Gabryelak.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 88-93
  74. Sześciolatki w pierwszej klasie / Dorota Rączyńska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 6, s.58-61
  75. Sześciolatek na starcie – jaki jest i jak z nim pracować / Bożena Janiszewska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 7, s. 17-20
  76. Sześciolatek na starcie. Cz. 2 / Bożena Janiszewska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 19-21
  77. Sześciolatek przychodzi do szkoły / Aleksandra Ratajczyk.// Psychologia w Szkole. – 2013, nr 4, s. 23-29
  78. Sześciolatek w szkole – zadania rodziny i szkoły. Cz. 2 / Anna I. Brzezińska, Dominika Szymańska.// Remedium – 2012, nr 12, s. 4-5
  79. Sześciolatek w szkole / Krystyna Dąbek.// Życie Szkoły. – 2011, nr 2, s.5-10
  80. Sześciolatek w szkole podstawowej / Karol Semik.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 2-3
  81. Sześciolatek w szkole : społeczno-emocjonalne wymiary przejścia edukacyjnego / Anna Kienig.// Edukacja. – 2011, nr 3, s. 50-56
  82. Sześciolatek wchodzi w rolę ucznia / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska, Dominika Szymańska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 6, s. 48-52
  83. Sześciolatki a nauka szkolna / Wojciech Brejnak.// Życie Szkoły. – 2009, nr 10, s.52-56
  84. Sześciolatki a nauka szkolna / Wojciech Brejnak.// Życie Szkoły. – 2009, nr 9, s.48-52
  85. Sześciolatki do szkoły! / Katarzyna Kowalczewska-Grabowska, Agata Rzymełka-Frąckiewicz.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 9, s. 3-8
  86. Sześciolatki w szkole – niekończąca się historia… / Ewelina Ostaszewska.// Nowa Szkoła. – 2013, nr 4, s. 3-9
  87. Sześciolatki w szkole. Fakty i mity / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 50-52
  88. Sześciolatki w szkole. Fakty i mity / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 5, s. 60-61
  89. Sześciolatki w szkołach – bilans zysków i strat / Małgorzata Tonia.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, s. 25-26
  90. Sześciolatki w szkołach / Maria Halińska.// Psychologia w Szkole. – 2013, nr 4, s. 17-21
  91. Szkoła gotowa na sześciolatki, sześciolatki gotowe na szkołę / Lidia Jastrzębska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 5, s. 16-18
  92. W przededniu obowiązkowej edukacji dzieci sześcioletnich : w lubelskich szkołach / Barbara Bilewicz-Kużnia ,Teresa Parczewska.// Życie Szkoły. – 2009, nr 9, s.30-35
  93. Wpływ aktywności ruchowej na dojrzałość szkolną dziecka / Iwona Otrębska, Joanna Waleczek.// Lider. – 2010, nr 7/8, s. 25-26
  94. Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły / Anna I. Brzezińska, Joanna Matejczuk, Anna Nowotnik.// Edukacja. – 2012, nr 1, s. 7-22
  95. Zastrzeżenia i uwagi dotyczące reformy obniżającej wiek szkolny / Urszula Moszczyńska.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, s. 49-52
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót